6 خوراکی که گلودرد را بدتر می نمایند

به گزارش مجله سایه، وقتی در گلوی تان حس خارش و درد دارید، باید از این شش غذا پرهیز کنید در غیراین صورت درد گلویتان تشدید می گردد.

6 خوراکی که گلودرد را بدتر می نمایند

خبرنگاران | گلودرد، حس درد، خارش یا سوزش در ناحیه گلو است. این حس ها با عملِ قورت دادنِ آب دهان یا مایعات تشدید می گردد چه رسد به غذا خوردن! با آمدن آب و هوای سرد، سر و کله گلودرد هم پیدا می گردد.

به گزارش خبرنگاران ؛ غذا های خاصی هستند که برای خلاصیِ زودتر از شرّ گلودرد باید مدتی از آن ها پرهیز کنید وگرنه شرایط گلودردتان بدتر می گردد. در این مطلب 6 مورد از این غذا ها را می خوانید.

1. خوراکی های تُرد

خوراکی هایی مانند چیپس، بیسکوئیت ترد (کراکرز) و نظایر این ها با گاز زدن و قورت دادن حس تیزی به شما می دهند. لبه های دندانه دار این خوراکی های ترد، دردِ گلو را از آنچه که هست دردناک تر می نماید. برای بهبود سریع تر گلودرد، بهتر است غذا ها و خوراکی های نرم بخورید. اما اگر در کابینت خوراکی ها فقط بیسکوئیت ترد دارید، قبل از خوردن، آن را در چای داغ بزنید تا نرم گردد!

2. مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین سی هستند و انتخاب عاقلانه ای برای دوران بیماری به حساب می آیند. با این حال، اگر اسیدیته میوه های تازه ای مانند پرتقال و لیمو ترش سبب بیشتر شدنِ خارش گلویتان می گردد، بهتر است تا برطرفِ حسِ خارش و سوزشِ گلو، مرکبات همینطور آب میوه، بستنی میوه ای یخی و اسموتی مصرف نکنید. برای برطرف گلودرد با مرکبات، یک قاچ از آن ها را درون چای ولرم یا حتی آب ولرم بچکانید و همراه عسل بنوشید. بجای مرکبات می توانید غذا های دیگری که ویتامین سی دارند جایگزین کنید، مانند پوره سیب زمینی و فلفل دلمه ای (با روغن کم سریع تفت دهید).

3. غذا های اسیدی

درست مانند مرکبات، غذا های اسیدی مانند: سس گوجه فرنگی، ماست، نان باگت، محصولات گندم، بیسکوئیت، پیتزا، بادام زمینی، نوشابه های گازدار، غذا های سرخ شده، دوغ ... هم ممکن است برای گلودرد آزاردهنده باشند، پس به طور موقت از این غذا ها پرهیز کنید تا دردتان فروکش کند.

4. غذا های تند

غذا های تند برای آن ناحیه از گلو که متورم شده، مناسب نیستند. پس تا خوب شدن گلودرد از مصرف انواع غذا ها، ادویه ها و سس های تند اجتناب کنید.

5. سبزیجات خام و سفت

هویج و ساقه کرفس قطعاً پرخاصیت هستند، اما سفتی آن ها برای گلودرد آزاردهنده است. اگر گیاه خوارید و ناچارید این قبیل سبزیجات را مصرف کنید، بهتر است آن ها را پخته مصرف کنید یا تا خوب شدن کامل گلودردتان، پوره های سبزیجات بخورید، مثل پوره سیب زمینی.

6. غذا های سرخ شده

خوردن مرغ و پیاز سوخاری در زمان بیماری گزینه راحت و بی دردسری به نظر می رسد، اما لایه زبر غذا های سوخاری شده درد گلو را بیشتر می نماید. پس موقتاً از مصرف آن ها پرهیز کنید، حتی پس از بهبود سعی کنید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کنید!

منبع: eatthis

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13654

به "6 خوراکی که گلودرد را بدتر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 خوراکی که گلودرد را بدتر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید