فلافل پنیری مخصوص با تمام فلافل هایی که تا الان خوردی متفاوته!

به گزارش مجله سایه، فلافل پنیری از جمله مدل های پرطرفدار درست کردن این فست فود خاورمیانه ای است. فلافل یکی از محبوب ترین فست فود ها بین ایرانی ها است. در این نسخه از غذای ساندویچی فلافل، از پنیر چدار، گودا یا پنیر پیتزا به عنوان ماده میانی استفاده می گردد و طعم و بافت جذابی به عنوان غذای و دارد. در این مقاله از در ما طرز تهیه فلافل پنیری به صورت سنتی در روغن و در فر، بعلاوه نکات پخت و خوشمزه شدن فلافل با پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد.

فلافل پنیری مخصوص با تمام فلافل هایی که تا الان خوردی متفاوته!

مواد لازم برای تهیه فلافل با پنیر پیتزا

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
نخود آبگوشتی250 گرم
پیاز2 عدد میانه
سیر1 حبه
جعفری1 دسته
بیکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه میزان کافی
پودر زیره و ادویه کاریبه میزان لازم
آرد سوخاریبه میزان کافی
پنیر پیتزابه میزان کافی
سس، نان و خیارشوربرای سرو با فلافل پنیری

مدت زمان آماده سازی و استراحت مواد اولیه: 24 تا 48 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت فلافل پنیری: 20 تا 25 دقیقه

مراحل طرز تهیه فلافل پنیر روی گاز

فلافل پنیری را می توانید به عنوان وعده ناهار، شام یا فست فود برای مهمانی ها درست کنید. در ادامه مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل پنیری را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

در ابتدا نخودها را پاک کنید و بشویید. نخودها را در یک کاسه بریزید و به آن ها آب اضافه کنید. به مدت 24 تا 48 ساعت نخودها را بخیسانید و در این مدت چند بار آب آنها را عوض کنید تا نفخ نخودها از بین برود و نرم تر شوند. هر چه نخودها بیشتر خیس بخورند، بهتر است و بعد از خوردن فلافل نفخ نمی کنید.

در صورت تمایل می توانید انواع حبوبات مثل نخود را از فروشگاه های به روش های خرید یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: نخودها را پوره کنید

برای آغاز کار، نخودها را آبکش کنید و در مخلوط کن یا چرخ گوشت بریزید و آن ها را پوره کنید. پیاز و سیر را هم پوست بگیرید و رنده کنید. بعلاوه جعفری ها را بشویید و خیلی ریز خرد کنید. سپس همه مواد به اضافه ادویه ها شامل پودر کاری، فلفل سیاه، نمک و پودر زیره را در کاسه بریزید و همه را با هم مخلوط کنید.

شما می توانید انواع ادویه غذا مثل پودر کاری، فلفل سیاه، نمک و پودر زیره را به روش های حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله سوم: مایه فلافل را استراحت دهید

مایه فلافل را ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. بعد از آماده شدن مواد، روی مایه فلافل را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. حدود 1 ساعت فلافل را استراحت دهید تا طعم ها به خورد هم بروند. سپس مایه فلافل را از یخچال بیرون بیاورید و به آن بیکینگ پودر را اضافه کنید. در صورتی که مایه فلافل سفت است، کمی آب به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: مایه فلافل پنیری را فرم دهید

در ادامه، آغاز به فرم دادن آنها کنید. یک سینی کنار دستتان بگذارید و به میزان یک گردو از مایه فلافل بردارید. مایه فلافل را بین دست هایتان گلوله کنید و میزانی از پنیر را داخل فلافل بگذارید. دوباره فلافل را بین دست هایتان گلوله کنید تا پنیر کاملا در مرکز گلوله فلافل قرار بگیرد.

وقتی فلافل ها را فرم دادید، در یک بشقاب پودر سوخاری بریزید و فلافل ها را در آن بچرخانید تا به آرد سوخاری آغشته شوند. همه فلافل ها را به همین شکل سوخاری کنید و در سینی بگذارید.

برای خرید بیکینگ پودر، آرد سوخاری و پنیر پیتزا به روش های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های می توانید اقدام کنید.

مرحله پنجم: فلافل های پنیری را سرخ کنید

در آخر وقتی فلافل ها را آماده کردید، یک تابه عمیق ولی کوچک (یا یک قابلمه کوچک) را روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید. اجازه دهید روغن کاملا داغ گردد. سپس چند عدد از فلافل ها را داخل روغن بیندازید. بهتر است فلافل ها در روغن شناور شوند تا روغن زیادی جذب نکنند.

فلافل ها که طلایی شدند، آن ها را از روغن بیرون بیاورید و روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافی آنها خارج گردد. سپس فلافل ها را با سس دلخواه، خیارشور ()، انواع سس غذا () و گوجه فرنگی سرو کنید.

شما می توانید روغن سرخ کردنی و انواع سس، نان و خیارشور را از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

روش تهیه فلافل پنیری در فر

در صورتی که می خواهید فلافل پنیری رژیمی درست کنید که روغن کمی ببرد، به جای سرخ کردن فلافل در روغن، را امتحان کنید. در این روش، کف سینی را با برس آشپزی چرب کنید. سپس فلافل ها را با کمی فاصله از هم در سینی بچینید.

فر را از 15 دقیقه قبل، روشن و روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. وقتی فر گرم شد، سینی را در فر بگذارید. حدود 10 دقیقه بعد سینی را بیرون بیاورید و آن ها را بغلتانید تا سمت دیگر آن هم طلایی گردد. حدود 20 تا 25 دقیقه طول می کشد که فلافل های پنیری در فر آماده شوند.

نکات مهم در طرز تهیه فلافل پنیری

  • بیکینگ پودر باعث پوک شدن و حجیم شدن فلافل می گردد. بهتر است آن را حذف نکنید.
  • اگر بیکینگ پودر ندارید، کمی جوش شیرین هم می توانید اضافه کنید. از قلم نیاندازید که استفاده بیش از حد از جوش شیرین، مسائل گوارشی به همراه خواهد داشت و ما آن را توصیه نمی کنیم.
  • بهتر است در زمان مخلوط کردن مایه فلافل، همه مواد را با هم مخلوط نکنید. هر مرتبه یک یا دو ماده را اضافه کنید.
  • مایه فلافل باید نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. اگر مایه فلافل خیلی شل بود، می توانید یک سیب زمینی رنده و آبگیری کنید. سپس تفاله سیب زمینی را در مایه فلافل بریزید. سایر دلایل شل شدن و وا رفتن فلافل را می دانید.
  • برای طرز تهیه فلافل با پنیر و قارچ، می توانید قارچ را جداگانه سرخ کنید و همراه با فلافل، در نان باگت بپیچید و با سبزیجات دلخواه، کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی و جعفری خرد شده سرو کنید.
  • برای درست کردن فلافل پنیری مثل طرز تهیه فلافل نخود ساده می توانید از ادویه مخصوص فلافل هم بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن فلافل پنیری

از چه پنیری برای تهیه فلافل پنیری استفاده می گردد؟

می توانید از پنیرهای دلخواهی که در دسترس دارید، مثل پنیر پیتزا، پنیر چدار، پنیر موزارلا و پنیرهای ترجیحا کشدار بهره ببرید. بهتر است پنیرها را به صورت مکعبی خرد کنید و داخل هر فلافل، یک تکه پنیر بگذارید.

چه کار کنیم که فلافل پنیری پف دار گردد؟

  • برای پوک و حجیم شدن فلافل ها، کمی بیکینگ پودر یا جوش شیرین به مایه فلافل اضافه کنید.
  • استراحت دادن مایه فلافل در یخچال، باعث می گردد هم انسجام بیشتری بگیرد و هم خوش طعم تر گردد.

چرا فلافل وا میره؟

اگر پیازی که در مواد فلافل استفاده می کنید، رنده کنید و آب آن را نگیرید، باعث می گردد مواد فلافل شل گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 16818

به "فلافل پنیری مخصوص با تمام فلافل هایی که تا الان خوردی متفاوته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلافل پنیری مخصوص با تمام فلافل هایی که تا الان خوردی متفاوته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید