ناوگان روبات های خودمختار کشاورز تا 2 سال دیگر راهی مزارع می شوند

به گزارش مجله سایه، نخستین ناوگان روبات های مستقل کشاورز در دنیا تا دو سال دیگر راهی مزارع خواهند شد تا تمامی کار های کشاورزی از اسکن گیاهان تا از بین بردن علف های هرز و درو کردن محصولات را انجام دهند.

ناوگان روبات های خودمختار کشاورز تا 2 سال دیگر راهی مزارع می شوند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، شرکت اسمال روبات مستقر در سالزبری انگلستان، در حال توسعه سه مزرعه دار آهنی مستقل به نام های تام، دیک و هری است که هر کدام وظیفه خاصی در انجام کار های کشاورزی دارند. این روبات ها با ارائه نقشه علف های هرز، امکان می دهد تا راه چاره های هدفمندتری در رشد و از بین رفتن علف های هرز انجام گردد.

سام واتسون جونز، بنیانگذار شرکت اسمال روبات می گوید: ساخت این ناوگان روباتیک مهم ترین نقطه عطف فنی برای کشاورزی انگلیس به شمار خواهد رفت و خدمات بی شماری را در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

تام

تام روباتی است که وظیفه اسکن علف های هرز مزرعه را به عهده دارد و از دید گیاهی منحصر به فردی برخوردار است که به آن یاری می نماید علف های هرز برگ پهن را شناسایی کند و نقشه دقیقی از محل آن ها ارائه دهد.

به گفته واتسون، تام هم اکنون یک ماشین کشاورزی بسیار قوی به شمار می رود. ما تقریبا پنج روبات را کامل نموده ایم که از ماه اکتبر آماده می گردد و از همان زمان قادر به کشاورزی در سه مزرعه خواهد بود و در طول روز 20 ساعت کار خواهد نمود.

از فراوری تجاری روبات تام فقط یک سال می گذرد، ولی این روبات می تواند به صورت کاملا یکپارچه خدمات رسانی می نماید و آنقدر خوب کارش را بلد است که بدون احتیاج به مواد شیمیایی، کنترل علف های هرز را به دست می گیرد. ضمن اینکه این روبات علف های هرز را متناسب با سودی که برای محیط زیست دارد، رده بندی می نماید و درنتیجه گونه های علف هرز مفید را شناسایی می نماید و آن ها را از بین نمی برد.

واتسون در این مورد می گوید: بعضی از علف های هرز منبع غذایی مهم برای حشرات مفید محسوب می شوند یا تاثیرات مثبتی روی سلامتی خاک دارند و به افزایش تنوع زیستی یاری می نمایند. روبات تام با یاری هوش مصنوعی خود به خوبی تمامی این علف های هرز مفید را شناسایی می نماید و آن ها را از بین نمی برد.

هری و دیک

دومین سری روبات های کشاورز روبات دیک است که با یاری داده های نقشه برداری روبات تام، وارد عمل می گردد تا علف های هرز را شناسایی کند و از بین ببرد. اما جالب است بدانید که این روبات به روش کاملا غیرشیمیایی این کار را می نماید و برای از بین بردن علف های هرز از پالس های شارژ الکتریکی استفاده می نماید.

شرکت اسمال روبات برای این کار با شرکت روت ویو همکاری نموده تا روبات دیک را به دستگاه شوک الکتریکی برای از بین بردن علف های هرز مجهز کند. این دستگاه با دقت نیم میلی متر کار می نماید و هر ثانیه می تواند یک شوک الکتریکی به این گیاهان وارد کند.

سومین روبات هری نام دارد و وظیفه کاشت محصولات زراعی را آن هم به صورت کاملا اتوماتیک دارد. البته این روبات از سال 2022 آماده بهره برداری خواهد شد. سیستم این روبات به گونه ای طراحی شده که مانع فرسایش خاک و از بین رفتن آن می گردد و تا 90 درصد میزان انتشار کربن را کاهش می دهد. زیرا فعالیت های کشاورزی عامل بروز یک چهارم از منابع انتشار گاز های آلاینده در دنیا هستند.

واتسون معتقد است که این تنها آغاز توسعه روبات های کشاورز است و این شرکت امیدوار است که فناوری های روباتیک دیگرش را گسترش دهد. به گفته وی، قرار است در ابتدا از کاشت گندم آغاز نمایند و بعد از اینکه این مرحله آزمایشی را پست سر گذاشتند، محصولات بیشتری را کشت نمایند.

وی می گوید: قصد داریم با همکاری با سایر شرکت های دیگر همکاری کنیم تا توانایی کشف آفات و بیماری های گیاهان را به طور کامل داشته باشیم.

لازم به ذکر است که تا به امروز 1/2 میلیون پوند برای تحقیق و توسعه این روبات ها هزینه شده و 500 هزار پوند دیگر نیز کشاورزان انگلیسی سرمایه گذاری نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4453

به "ناوگان روبات های خودمختار کشاورز تا 2 سال دیگر راهی مزارع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان روبات های خودمختار کشاورز تا 2 سال دیگر راهی مزارع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید