طرز تهیه بیسکوییت اوریو خانگی ترد و خوشمزه

به گزارش مجله سایه، بیسکوییت اوریو درست مانند کیک های براونی، از دسرهای محبوب در میان بچه هاست. این بیسکوییت در سوپر مارکت های ایران هم یافت می گردد، اما درست کردن آن در خانه آنقدر ساده است که اگر دستور پخت آن را یاد بگیرید اصلا بعید نیست که این کوکی های خوشمزه تبدیل به پایه ثابت میان وعده های خانگی تان بشوند.

طرز تهیه بیسکوییت اوریو خانگی ترد و خوشمزه

اوریو خانگی یک میان وعده خوشمزه و مفید برای کسانی است که شیرینی جات خیلی دوست دارند. ضمناً برای جذب کردن مهمان های مشکل پسند و شیک، این انتخاب بسیار خوبی است. برای درست کردن اوریو خانگی کافی است کمی حوصله به خرج دهید. آستین های تان را بالا بزنید و مواد اولیه لازم برای تهیه بیسکوییت اوریو را آماده کنید. بهانه خوبی برای غافلگیر کردن فرزندتان است!

درست کردن بیسکوییت اوریو خانگی دو مرحله دارد. ابتدا باید کوکی ها را درست کنید، و سپس کرم سفید رنگی که وسط کوکی ها می گذارند را تهیه کنید و همه این مواد را به شکل بیسکوییت اوریو خانگی در بیاورید.

  • مواد لازم برای تهیه بیسکوییت اوریو خانگی

  • مواد لازم برای تهیه کرم میان بیسکوییت اوریو

کره کاله خرید آنلاین نصف فنجان (100 گرم)

شکر یا پودر قند یک فنجان

عصاره یا پودر وانیل یک قاشق چای خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

تخم مرغ بزرگ یک عدد

پودر کاکائو تلخ یک چهارم فنجان

آرد سفید یک و نیم فنجان

شکر دو فنجان

پنیر خامه ای ویلی خرید آنلاین 100 گرم

عصاره یا پودر وانیل یک قاشق چای خوری

نمک یک هشتم قاشق چای خوری

  • طرز تهیه بیسکوییت اوریو خانگی

مرحله اول

همان طور که گفتیم این بیسکوییت را باید در دو مرحله درست کنید. قبل از هر کاری فر را روشن کنید و روی درجه 170-180 سانتی گراد بگذارید تا حسابی گرم گردد. کره را قبل از آغاز آشپزی بیرون از یخچال بگذارید تا آب گردد. حالا مواد اولیه را بردارید و طبق دستور زیر مرحله به مرحله پیش بروید تا این بیسکوییت خوشمزه را در خانه درست کنید.

برای آغاز کار یک کاسه بزرگ بردارید. کره (که قبلا آب شده) را داخل آن بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. همزن را روی دور متوسط بگذارید و این مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند و شکل نرمی به خود بگیرند. لازم نیست بیشتر از دو دقیقه به خودتان زحمت هم زدن بدهید. وقتی حسابی مخلوط شدند، عصاره یا پودر وانیل و نمک را اضافه کنید. خوب است بدانید که عصاره یا سیروپ وانیل که حالت مایع دارد بیشتر از پودر وانیل به کوکی عطر و طعم می دهد. این مواد را به هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله دوم

حالا باید با استفاده پاتیل جمع کن (که به آن لیسک هم می گویند و از فروشگاه لوازم قنادی می توانید تهیه کنید) دور ظرف را تمیز کنید. این کار چه دلیلی دارد؟ وقتی شکر و کره را هم می زنید، به علت غلظت بالا و هم زدن با همزن، بخش زیادی از این مایع به دیواره های ظرف می چسبد که برای جلوگیری از دورریز آن ها باید این کار را انجام بدهید. بعد از تمیز کردن، تخم مرغ را اضافه کنید و با دور کند همزن هم بزنید (دو دقیقه) تا مخلوط شوند. پودر کاکائوی تلخ را الک کنید و به مخلوط اضافه کنید. الک کردن برای این است که دانه های کاکائو ریز شوند و راحت تر با بقیه مواد مخلوط شوند. سپس برای دو دقیقه با دور کند همزن بزنید.

مرحله سوم

آرد سفید را بردارید و الک کنید. کم کم آرد الک شده را به مخلوط اضافه کنید و سعی کنید همزمان هم بزنید تا همه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. وقتی که همه آرد را اضافه کردید، یک ظرف تخت بردارید و همه مایع سفتی که الان دارید را کف آن بریزید، به طوری که ارتفاع مایع حدود یک تا دو سانتی متر باشد. یک سینی برای گذاشتن داخل فر بردارید و کف آن را کاغذ آشپزی بگذارید و چرب کنید. یک قالب کوچک دایره ای (اندازه بیسکوییت و کوکی) بردارید و از خمیر سفتی که پهن کردید، دایره های کوچک جدا کنید و روی سینی که چرب کردید، کنار هم بچینید. سعی کنید ارتفاع هر کدام از کوکی ها را یک اندازه در بیاورید. سینی را داخل فر بگذارید و حدود 10-15 دقیقه فرصت پخت به آن بدهید. زمانی که کناره های شیرینی سفت و طرد شد، سینی را از فر خارج کنید و بیرون بگذارید تا سرد گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله بسیار ساده، شما یاد می گیرید که کرم وانیلی وسط بیسکوییت اوریو را به صورت خانگی درست کنید. یک کاسه بزرگ بردارید. پودر قند، پنیر ویلی، عصاره وانیل و نمک را داخل آن بریزید. همزن را روشن کنید و با دور متوسط آنقدر هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. در این مرحله می توانید کمی پودر شکلات اضافه کنید تا کرم به جای اینکه طعم وانیلی داشته باشد، شکلاتی بگردد. ولی بیسکوییت اوریو کلاسیک با کرم وانیلی درست می گردد.

مرحله پنجم

کم کم به مرحله خوردن بیسکوییت اوریو خانگی خوشمزه نزدیک می شویم! حالا که هم کوکی و هم کرم وسط کوکی را تهیه کردید، وقتش است که این دو را ترکیب کنید. یکی از کوکی ها را بردارید و روی آن یک لایه با ارتفاع نیم سانت، کرم وانیلی بریزید و یک کوکی دیگر به صورت ساندویچی رویش بگذارید. این کار را برای همه کوکی ها تکرار کنید.

بیسکوییت اوریو خانگی خوشمزه شما حاضر است! این بیسکوییت ها را به عنوان یک میان وعده سالم برای فرزند مدرسه ای تان درست کنید! جالب است بدانید که این بیسکوییت یکی از پرطرفدارترین بیسکوییت های دنیا است. اگر نگران کالری آن هستید باید بدانید که هر عدد بیسکوییت 165 کالری دارد. ضمناً هر بیسکوییتاوریو خانگی، حدودا یک گرم پروتئین دارد. امیدواریم که از خوردن این بیسکوییت نهایت لذت را ببرید!

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 957

به "طرز تهیه بیسکوییت اوریو خانگی ترد و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیسکوییت اوریو خانگی ترد و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید