شفافیت نظام مالی مانع فساد مالی است

به گزارش مجله سایه، مدیر کل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شفاف سازی امور مالی از فساد مالی جلوگیری می نماید از این رو با هر فردی داخل و یا خارج از مجموعه، دستگاه نظارتی، قضایی و مقننه که پیشنهادی برای شفاف سازی دارد، باید همکاری گردد.

شفافیت نظام مالی مانع فساد مالی است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، خسرو پالیزگر روز چهارشنبه هشتم آبان ماه در نشست سالانه ذی حسابان ومدیران امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در شیراز، اضافه نمود: سامانه ها، متمرکز کردن نقدینگی در بانک مرکزی، تغییر روش پرداخت از سیستم چک به سیستم حواله با هدف شفافیت نظام اقتصادی و کنترل های مناسب تر به وسیله مراجع اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای حسابداری تعهدی لازم است چرا که دولت بیشترین انتفاع را از استقرار این سیستم خواهد برد، اضافه نمود: بر این اساس وضعیت اقتصادی دولت در کل کشور هماهنگ و مطالبات و بدهی ها معین می گردد.

پالیزگر با بیان اینکه از سال 1394 همه دستگاه های دولتی به صورت هماهنگ مکلف به اجرای حسابداری تعهدی شدند، گفت: این سیستم حسابداری به مدت چهار سال دوره آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و امیدواریم ظرف سه الی چهار سال آینده به صورت کامل مستقر گردد.

این مقام مسئول از مدیران اقتصادی زیر مجموعه خود خواست تا احتیاط و ریسک اطمینان را سرلوحه کاری خود قرار دهند و تجارب و اطلاعات پیروز خود را به سایر همکاران منتقل نمایند.

مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعامل با دستگاه های نظارتی به هیچ وجه به ضرر مجموعه اقتصادی نخواهد بود، یادآور شد: دستگاه های نظارتی را باید کنار خود بدانیم نه مقابل خود و در جهت حل مسائل حتماً باید با هم باشیم.

براساس این گزارش، نشست دو روزه سالانه ذی حسابان ومدیران امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با حضور مدیر کل ومعاونین امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ذی حسابان و مدیران اقتصادی سازمان های جهاد کشاورزی کشور روز چهارشنبه هشتم آبان ماه به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شروع و تا پنج شنبه نهم آبان ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1287

به "شفافیت نظام مالی مانع فساد مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفافیت نظام مالی مانع فساد مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید