از کویت چه می دانید؟

به گزارش مجله سایه، مردم این کشور همه در رفاه کامل بـه سر میبرند و البته قشر بیشتر شهروندان کویتی مهاجرانی هستند کـه تسلیم قوانین کویت شده اند و بعنوان یک کویتی زندگی می نمایند. در ادامه بیشتر با کشور کویت آشنا میشویم.

از کویت چه می دانید؟

درباره کشور کویت:

این کشور کـه با عربستان و عراق همسایه اسـت، از لحاظ وسعت از همه همسایگانش کوچک تر و گاهی از یک استان آنها هم کم وسعت تر اسـت اما آوازه اش در جهان پیچیده. واقعا کویت چـه ویژگی هایی دارد کـه اینقدر گاه و بی گاه نامش را می شنویم؟ شاید ساکنان شهر هـای جنوبی کشورمان بیشتر کویت را بشناسند.

کویت کشوری در غرب آسیا است. کویت با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر کویت می باشد. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن دینار کویت است. از میان همه ساکنان کویت 60 درصد عرب هستند و نزدیک به 38 درصد از ساکنان کویت نیز از تبار آسیایی هستند. مردم کویت از نژاد سپید و از تیره سامی بوده و در میان آن ها دیگر نژادهای عرب مانند عدنانی ها (نخستین گروه کوچ نشین از نجد به این سرزمین در جمع قبیله عنزه بوده اند) و قحطانی ها نیز یافت می شود.

نوشتار و زبان رسمی در کویت عربی است. افزون بر این زبان انگلیسی به دلیل پیشینه حضور انگلیسی ها در این کشور و همچنین حضور آمریکا هم اینک به عنوان زبان دوم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد

کشور کویت در غرب آسیا است

تاریخچه کشور کویت:

تاریخ پایه گذاری کویت به شیخ برّاک بن غریر آل حمید، شیخ قبیلهٔ بنی خالد و فرمانروای امارت احساء می رسد که در سرانجام سال 1110 هجری دژی را با نام کوت برای انباشت آذوقه و همچنین انبار کردن جنگ افزار ساخت که پس از آن نام کویت از آن گرفته شد و سپس این شهر در زمان شیخ سعدون بن محمد آل حمید به خاندان آل صباح بخشیده می شود.بازرگانی کویت در قدیم بیشتر بدست ایرانیان به ویژه مردم بوشهر و خوزستان انجام می شد. در شروع رشد شهر، چند صد خانوار بهبهانی نیز از هر صنف در این بندر ساکن شدند.

کویت از لحاظ تقسیم بندی اداری دارای 5 استان است که هریک از آن ها توسط استانداری که از سوی امیر منصوب می شود، اداره می شود. این پنج استان عبارتند از: استان مرکزی (العاصمه)، استان الحولی، استان الاحمدی، استان الجهراء و استان الفروانیه.

دین و مذهب مردم کویت:

این بیشتر شهفرایندان کویت اسلام است. در خصوص پیروان مذاهب اسلامی در کویت آماری رسمی وجود ندارد اما برآورد می شود که 70 درصد از شهفرایندان کویتی سنی و 30 درصد شیعه هستند.

نوع لباس مردم کویت:

اگر توجه نموده باشید اعراب ترجیح می دهند لباس هایی بپوشند که دست و پاهایشان را کاملا بپوشاند و زنانشان هم اغلب صورت هایشان را با رو بند می پوشانند اما در کویت به دلیل این که تعداد مهاجران بسیار زیاد است سبکی خاص را در پوشاک مردمان این کشور مشاهده نمی کنیم.

کویت برای محققان مردم شناس و علاقمند به آشنایی با فرهنگ ملل بسیار مناسب است، اگر از این دسته افراد هستید سفر به کویت را از دست ندهید.

پرچم کشور کویت:

پرچم کویت برای اولین بار در 1961 به رسمیت شناخته شد. به عنوان پرچم غیر نظامی و پرچم استان و نشان ملی شناخته می شود و همچنین دارای تناسب 1:2 می باشد.این پرچم از چهار رنگ قرمز، سفید ، سبز و مشکی تشکیل شده است.

پرچم کشور کویت

پول کشور کویت:

پول رایج کویت دینار است، دینار کویت مانند واحد پول دیگر کشورهای صادرکننده نفت وابستگی مستقیم مؤثری با دلار دارد. دینار کویت آزادانه قابل تبدیل است و نرخ برابری آن روزانه اعلام می شود.

اقتصاد کشور کویت:

کویت پنجمین کشور غنی از لحاظ ذخایر نفتی است و آن قدر سرمایه دارد که توانسته به خوبی از پس مخارج و هزینه های مهاجران بر آید. با این که کویت از نظر مالی شرایط خوبی دارد اما باز هم می توان گفت کاملا به صادرات نفتش وابسته است و حدود 85 درصد درآمدش از این راه می باشد. همین موضوعات باعث شده که در کویت قیمت گاز از آب هم ارزان تر باشد.

پول رایج کویت دینار است

بندرهای کویت:

بندر الاحمدی: بندر الاحمدی بزرگترین بندر نفتی کویت است که دارای چهار لنگرگاه است. اسکله شمالی بندر الاحمدی می تواند هم برای صادرات نفت خام و هم فراورده های پالایش شده مورد استفاده قرار گیرد.

بندر شعیبه: دومین بندر بزرگ کویت، شعیبه است. دارای لنگرگاه های ویژه کالاهای بازرگانی، کانتینر و لنگرگاه ویژه فراورده های نفتی است که به دست سازمان ملی نفت کویت اداره می شود.

بندر شویخ: این بندر قدیمی ترین بندر بازرگانی کویت است که می تواند کشتی های گوناگون با آبخور 5/7 متر را در هر زمان و با آبخور 5/9 متر را فقط در شرایط بیشینه مد آب بپذیرد.

بندر الزور: بندر الزور (میناء المسعود) چهارمین بندر نفتی کویت است که صادرات نفت منطقه بیطرف یا مقسومه را انجام می دهد.

بندر دوحه: بندری کوچک است که در سال 1981 برای قایقها و لنجهای باری ساحلی که بین کشورهای منطقه خلیج پارس کالاهای سبک جابجا می نمودند، ساخته شد. عمق آب در آن به 3/4 متر می رسد.

بندر عبدالله: بندر عبدالله در سال 1954 جهت صادرات فراورده های نفتی پالایشگاه میناء عبدالله ساخته شد که دارای دو اسکله در عمق دو مایلی کرانه دریا است.

جاذبه های گردشگری کویت:

جاذبه های گردشگری کویت شهری با منابع بزرگ نفتی در جنوب جلیج فارس است که در مقابل شهرهای دیگری اطراف خود نظیر دبی از زرق و برق کمتری برخوردار است.

1- قصر و کاخ سیف کویت

کاخ سیف مشهور به عنوان خانه خانواده سلطنتی جاذبه شگفت انگیزی برای گردشگران است. کاخ سیف یک نمایش فوق العاده از معماری اسلامی است که آن کاشی کاری منحصر به فرد خود را دارد. آثار هنری آن ذهن بازدیدکنندگان را مشغول می نماید. بهترین ویژگی برج ساعت آن است که توسط کاشی های آبی شگفت آور ساخته شده است و سقف ها از طلای خالص پوشیده شده است. اگر چه کاخ سیف فقط به عنوان دادگاه در رویدادهای خاص و جشن ها استفاده می شود، اما هزاران نفر از بازدیدکنندگان به قصر سیف می فرایند تا جلوه های این ساختمان عالی را ببینند.

عکس کاخ سیف

2- مسجد جامع کویت

یکی دیگر از مکانهای دیدنی کویت مسجد جامع کویت است. کویت به لطف منابع نفتی خود یک مسجد بسیار بزرگ و زیبا ساخته است ، یک ساختمان بسیار بزرگ و همچنین دارای طراحی بسیار زیبا در داخل مسجد ، این مسجد جزو بزرگترین و زیبا ترین مساجد جهانست ، بازدید از این مسجد به رایگان است و همچنین دارای تور رایگان از مرکز شهر به مسجد جامع.

عکس مسجد جامع کویت

3- مرکز علمی کویت

این مرکز علمی که برای اموزش بچه ها ساخته شده است، میتواند ساعات خوشی ر برای بچه ها و خانواده های آنها رقم بزند ، در این مرکز سینما ، یک مرکز بزرگ یاد گیری بچه ها ، ویک لنج است که بچه ها با آن به سواری میپردازند.

عکس مرکز علمی کویت

4- موزه رجب طارق کویت

این مجموعه شگفت انگیز که دارای اشیایی از اسلام قدیم، نسخ خطی کتابها، جواهرات، پارچه، سرامیک و … است، که در طی سالها جمع آوری شده است، این موزه یکی ازکامل ترین موزه ها درمورد تاریخ اسلام است.

عکس موزه رجب طارق کویت

5- برجهای کویت

یکی دیگر از مکانهای توریستی کویت دو برج کویت هستند، دو برج بزرگ در کنار هم که ارتفاع هر کدام از آنها 120 متر است ، هرکدام از این برج ها برای خود دارای چندین رستوران ، و کافه و همچنین سینما هست ، این برجها در قلب شهر کویت قرار دارند و هرساله ، دارای بازدید کنندگان بسیاری از سرتاسر جهان هستند.

تصاویر برج های کویت

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5846

به "از کویت چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کویت چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید