15 کشوری که باید به آنها سفر کرد

به گزارش مجله سایه، 15 کشوری که باید به آنها سفر کرد

اگر به اندازه کافی برای آغاز اولین ماجراجویی خود بیقرار هستید، اما کاملا مطمئن نیستید که از کجا آغاز کنید، نگران نباشید. مقاصد ایده ال بسیاری هستند که بخواهید برای بار اول به آن ها سفر کنید. احتمالا برای سفر خود به دنبال مکان های امن و راحت هستید.

15 کشوری که باید به آنها سفر کرد

اغلب کشورهایی که برای آغاز این سفر مناسب هستند، کشورهای توسعه یافته هستند. بنابراین احتمالا سفر ارزانی نخواهید داشت، اما قطعا لحظات شگفت انگیزی را در این مکان ها ثبت خواهید کرد. بنابراین قلم و کاغذ خود را بردارید و با ما همراه باشید تا به شناسایی 15 کشوری که باید به آنها سفر کرد، بپردازیم.

15. کانادا

کانادا همواره در لیست برترین کشورهای جهان برای زندگی جای دارد. نه تنها به این دلیل که زندگی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است، بلکه شهروندان این کشور هم همواره سعی می نمایند بهترین باشند.

کانادا کشوری با طبیعت بی نظیر، دریاچه ها، جنگل ها، و حیات وحش است. و فکر کردن به فستیوال های مهیج این کشور، مانند فستیوال موسیقی جَز مونترال، باعث می گردد تا همواره کانادا را در راس لیست کشورهای برگزیده خود قرار دهید.

فقط حواستان باشد که زمستان ها به این کشور سفر نکنید!

14. تایلند

کافی است قدم به تایلند بگذارید تا متوجه شوید که چرا این کشور میزبان بسیاری از مردم از اقصی نقاط جهان است. با وجودیکه کشور تایلند از لحاظ اقتصادی، در رده کشورهای در حال توسعه طبقه بندی می گردد، کیفیت زندگی در این کشور اگر از کشورهای اروپایی بالاتر نباشد، پایین تر نیست.

عجیب نیست اگر بگوییم که خانواده های بسیاری با بچه هایشان به تایلند سفر می نمایند، تا از آب های فیروزه ای جنوب و یا کوه های مه آلود شمال این کشور دیدن نمایند. اگر به این نکته توجه کنید که سفر به این کشور چقدر ارزان است، قطعا برنده خواهید بود.

13. شیلی

اگر برنامه سفر به جنوب آمریکا را دارید، شیلی مکان خوبی برای انتخاب شماست. این کشور نسبت به کشورهای اطراف خود از کیفیت به نسبت بالاتری برای زندگی برخوردار است.

شیلی همانند نواری طولانی در غرب امریکای جنوبی کشیده شده است. گردشگران می توانند از وجود اقلیم های متعدد و مناظر دیدنیِ شیلی پاتاگونیا در جنوب شیلی گرفته، تا زمین های اسکی در مرکز این کشور، و بیابان آتاکاما در شمال این کشور لذت ببرند. همچنین اگر پیروز به دیدن راپا نوئی(Rapa Nui) که به جزیره ایستر(Easter Island) هم معروف است، بشوید، امتیازی ویژه در سفرتان محسوب می گردد.

12. فرانسه

گرچه این نصیحت شاید کمی خنده دار و یا احمقانه به نظر برسد، اما بسیاری جاهای دیگر به غیر از پاریس هم در کشور فرانسه برای دیدن وجود دارند. اگر شانس این را دارید که چند وقتی را در فرانسه بمانید، از دیدن پایتخت لذت ببرید، اما یادتان نرود که حتما از سواحل و حومه نیز دیدن کنید.

می توانید از دیدن قلعه های قدیمی، معماری نفیس و هنرهای زیبا در این کشور لذت ببرید، اما یادتان نرود که حتما خوردن باگت های فرانسوی با پنیر کاممبر(Camembert) را نیز امتحان کنید.

11. اندونزی

عجیب نیست که مفتون کشوری با 18000 جزیره شوید. همچنین اندونزی رتبه دوم را در جنگل های بزرگ استوایی دارد. وسعت این کشور 4000 کیلومتر است. و از آچه(Aceh) در غرب تا استان پاپوآ(Papua) در شرق این کشور امتداد دارد. اندونزی مکانی مناسب است تا از آفتاب، سواحل، طبیعت و حیات وحش آن لذت ببرید.

چه بخواهید اورانگوتان های کالیمانتان(Kalimantan) را ببینید و چه بخواهید به امواج دریاهای منتاوایی یا بالی چشم بدوزید، یا برای غواصی به سولاوسی بروید، اندونزی چیزی برای ارائه به شما دارد. و اگر به اندازه کافی شجاع هستید، چرا از اژدهای کومودو، که بزرگترین مارمولک روی زمین است دیدن نمی کنید؟

10. ایسلند

ایسلند بین اروپا و امریکایی شاقتصادی واقع شده است. اما جزو کشورهای اسکاندیناوی محسوب می گردد، زیرا شهروندان آن از نوادگان وایکینگ ها هستند.

با وجودیکه ایسلند در ارتفاعات واقع شده است، به دلیل جریان هوایی که از سمت اقیانوس اطلس به این کشور می آید، زمستان های معتدل تری دارد.

ایسلند کشوری با مناظر چشم نواز است، و مقصدی ایده ال برای کسانی است که عاشق پیاده روی هستند. در طول فصل زمستان روزها کوتاه می شوند، اما گردشگران می توانند نورهای شگفت انگیز شاقتصادی را ببینند. تابستان زمان مناسبی برای پیدا کردن چشمه های آب گرم در طول روز و شنا کردن در آن هاست.

9. پرتغال

طی بحران اقتصادی سال 2008، پرتغال به شدت آسیب دید و موقتا در صندلی بدی نهاده شد. با این حال توانست دوباره صندلی خود را پیدا کند و در حال حاضر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می گردد. پرتغال یکی از ارزانترین کشورها برای گردش در شرق اروپاست.

گردشگران می توانند از وجود سواحل خیره نماینده آلگاروه(Algarve) در جنوب این کشور لذت ببرند. یا در تاریخ شمال این کشور مانند تاریخ شهرهایی مثل لیسبون یا پورتو غوطه ور شوند. با در نظر دریافت اینکه، 300 روز از روزهای پرتغال آفتابی است، نمی گردد دلیلی برای اقامت طولانی مدت در این کشور پیدا نکرد.

8. مالزی

مردم مالزی عمدتا مسلمان هستند، اما قاعدتا در این رابطه قوانین سخت گیرانه ای در این کشور وجود ندارد. مالزی ترکیبی از ملیت های گوناگون است. در حالیکه حضور هندی ها و چینی ها در این کشور نسبت به دیگر ملیت ها پر رنگ تر است، اما همه مردم این کشور در اعتقاد کامل و فرهنگ در کنار یکدیگر زندگی می نمایند.

گردش در کشور مالزی به شدت آسان است و فعالیت های جالبی را برای هر نوع قشری ارائه می دهد. می توانید از مزارع چای در کمرون هایلندز دیدن کنید. به سواحل زیبای لنکاوی بروید. و یا از اورانگوتان های جزیره بورنئو(Borneo) دیدن کنید.

7. ژاپن

ژاپن به راحتی فرهنگ و ساختمان های سنتی را با فناوری پیشرفته روبوتیک و زندگی مدرن ترکیب نموده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ژاپن و دور افتادن آن از بقیه جوامع، دارای فرهنگی منحصر به فرد است، اما تدریجا پذیرای فرهنگ های دیگر نیز می گردد.

گردشگران می توانند در تاریخ ژاپن کاوش نمایند، از معابد و قلعه های آن دیدن نمایند، و دست به اکتشاف مکان های معنوی و فرهنگ سامورایی آن بزنند.

ماجراجویان می توانند طبیعت جذاب ژاپن را با پیاده روی در سرتاسر کشور، از جمله کوه فوجی، کشف نمایند.

6. دانمارک

احتمالا در خصوص مفهوم hygge شنیده اید. معمولا این مفهوم را به واژه راحتی و آسایش ترجمه می نمایند. اما در واقع این واژه به معنی لذت بردن در لحظه و قدردانی از لحظات زندگی چه به تنهایی، و چه در کنار شخصی است که دوستش دارید.

مردم دانمارک به این سبک زندگی می نمایند و جای تعجب دارد که آیا آن ها فقط به دلیل عمل به واژه hygge تمدنی بزرگ را خلق نموده اند؟ این تمدن عظیم می تواند حاصل جهان بینی مترقی، افتخارات میهن پرستانه و آزادی بیانی که در این کشور وجود دارد نیز باشد.

5. نیوزلند

دلیلی برای انتخاب نیوزلند به عنوان لوکیشن ساخت فیلم سه قسمتی ارباب حلقه ها توسط پیتر جکسون وجود داشته است. این کشور در واقع جهانیی فانتزی است. و می توانید به راحتی تصور کنید که مارماهی ها، نهنگ های آدمخوار و جادوگرها در مناظر آن می پلکند.

مردم نیوزلند که با عنوان کیوی شناخته می شوند، از استانداردهای بالای زندگی لذت می برند و به بهترین نحو ممکن زندگی می نمایند. آن ها به طور جدی از محیط زیست محافظت می نمایند و این حفاظت چیزی جز سواحل بکر، جنگل های پر رونق، و پناهگاهی امن برای حیات وحش برای آن ها در پی نداشته است.

4. کره جنوبی

کره جنوبی مقصدی مناسب برای کسانی است که می خواهند زبان انگلیسی را در آسیا بیاموزند. بنابراین جمعیت انبوهی از آن را افرادی تشکیل می دهند که جلای وطن نموده اند. کره جنوبی یکی از چهار ببر آسیایی(Four Asian Tigers) با اقتصاد قوی است و تمرکز خود را بر روی فناوری و نوآوری گذاشته است.(منظور از Four Asian Tigers چهار کشور هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی، و تایوان است که به سرعت صنعتی شدند و نرخ رشد بسیار بالایی را حفظ نموده اند).

3. ایالات متحده

تهیه کردن لیستی از کشورهای امن و راحت بدون در نظر دریافت ایالات متحده غیر ممکن است. امریکا یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان به شمار می رود، و همین امر این کشور را به کشوری با کیفیت بالای زندگی تبدیل نموده است.

گردشگران چه به نیویورک بروند، چه به لس آنجلس، فلوریدا یا لاس وگاس، اوقاتی خوش را در تمامی این شهرها خواهند داشت. جدا از همه این ها، گردشگران می توانند از شگفتی های عجیب و تاثیرگذار آن، مانند گرند کنیون، کوه های راکی، و حتی سواحل زیبای هاوایی لذت ببرند.

2. انگلیس

انگلیس کشوری است که مثل هیچ کشور دیگری نیست. هوای انگلیس وحشتناک است، بنابراین مردم سعی می نمایند اوقات خود را صرف خلق کارهای جذاب، مانند موزیک(گروه Beatles، Black Sabbath، Queen)و ورزش(فوتبال، راگبی، کریکت)، ادبیات و بسیاری چیزهای دیگر نمایند.

جدا از لذت بردن از کیفیت بالای زندگی، بسیاری چیزها برای دیدن، انجام دادن و چشیدن در این کشور وجود دارد. چه بخواهید ماهی و چیپس بخورید، چه بخواهید معماری تودور(Tudor) را تحسین کنید، انگلیس تمام این ها را به شما عرضه خواهد نمود.

1. مراکش

گرچه ممکن است به نظر برسد که مراکش کشور مناسبی برای آغاز سفر نیست، اما مکانی مناسب برای جابجایی مرزهاست. با توجه به نزدیکی آن به اروپا و جامعه مسلمانی که سخت گیری نمی نمایند، مکانی مناسب برای کسانی است که قصد دارند فرهنگی جدید را بدون غوطه وری در آن، امتحان نمایند.

مراکش ممکن است گاهی اوقات بی نظم به نظر برسد. اما همین فشار و شلوغی هم زیبایی های خاص خود را دارد. حتما از بازارهای روباز، و دیگر بازارهای مراکش دیدن کنید، که با وجود انواع گردشگر از سراسر جهان، مراکشی ها باز هم با روی خوش و بخشندگی پذیرای همگان هستند.

بهترین نرخ بلیط پرواز به سراسر جهان

رزرو بهترین هتل های جهان

منبع: فلای تودی
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 588

به "15 کشوری که باید به آنها سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 کشوری که باید به آنها سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید