معرفی پرواز بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز

به گزارش مجله سایه، آشنایی با پرواز بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز | Turkish Airlines Business Classes

امروز می خواهیم تا یکی دیگر از ایرلاین های جهان را که اقدام به برگزاری پروازهای بیزینس کلاس در جهان می نماید را به شما معرفی نماییم، پرواز بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines Business Classes). این شرکت هواپیمایی معروف ترکیه ای امروزه به عنوان یکی از بهترین خطوط هواپیمایی در سطح جهان نیز به شمار می آید که اتفاقا در ایران نیز فعالیت های پروازی گسترده ای دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر در ابتدا مختصری از تاریخچه شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز بپردازیم و در ادامه نیز امکانات و ویژگی های این پرواز ترکیش ایرلاینز را بررسی نماییم.

معرفی پرواز بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز

مختصری از تاریخچه شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، یکی از شرکت های هواپیمایی ملی کشور ترکیه است و تحت امر پرچم این کشور اقدام به فعالیت های پروازی می کند. این شرکت هواپیمایی امروزه یکی از شناخته شده ترین خطوط هواپیمایی جهان به شمار می رود.

این شرکت در سال 1933 به دستور آتاتورک و در راستای برنامه مدرن سازی کشور ترکیه ساخته شد. این خط هواپیمایی در طول سال ها فعالیت جوایز متعددی دریافت کرده و در سال 2015 به عنوان برترین شرکت هواپیمایی اروپایی و چهارمین ایرلاین برتر جهان نیز شناخته شد.

ترکیش ایرلاینز روزانه به 300 مقصد مختلف در سرتاسر جهان و در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و همچنین ایران پرواز مستقیم دارد. کیفیت بالای خدمات این ایرلاین و علی الخصوص کیفیت مطبوع غذاهای ترکیش ایرلاینز زبان زد خاص و عام در سراسر جهان است.

این شرکت هواپیمایی معتبر در ایران نیز به خوبی شناخته شده است و مسافرانی که به ترکیه یا کشورهای دیگر در سراسر جهان سفر می کنند نیز در هنگام رزرو بلیط هواپیمای خود به دلیل امنیت پرواز و کیفیت بالای خدمات این خط هواپیمایی را انتخاب می کنند.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در شهر استانبول واقع شده است و در 2 فرودگاه بین المللی استانبول یعنی فرودگاه آتاتورک و فرودگاه سابیحا گوکچن را به عنوان قطب های اصلی پروازی دارد. در این میان باید این نکته را بگوییم که شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز همیشه سراسر موفقیت نبوده است و تاریخی پر فراز و نشیب دارد و راه درازی را طی کرده تا به عنوان برترین خطوط هواپیمایی اروپا و یکی از برترین خطوط هواپیمایی جهان انتخاب شود.

یکی از عوامل مهم موفقیت این شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز با سرمایه گذاری های کلان بر روی تجهیزاتش و بالا بردن کیفیت پروازهای خود توانسته جایگاه خوبی در بین شرکت هواپیمایی بین المللی پیدا کند و مسافران بسیاری در سراسر جهان خواهان سفر با این شرکت هستند.

امروزه شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به دلیل کیفیت بالای خدمات ارائه شده، امنیت پرواز، استفاده از هواپیماهای مدرن و مجهز و صد البته به خاطر غذاهای خوشمزه ای که در هواپیما سرو می شود مشهور است.

در برخی پروازهای این خط هواپیمایی، منویی که به مسافران ارائه می شود الهام گرفته از غذاهای امپراتوری عثمانی است. مجلات و نشریات مختلف که به بررسی جنبه های مختلف خطوط هواپیمایی می پردازند بارها ترکیش ایرلاینز را تحسین کرده اند و آن را در زمره برترین شرکت های هواپیمایی رده بندی کرده اند.

همانطور که در بالا هم گفتیم خوشبختانه در سال های اخیر همکاری های خوبی بین شرکت هواپیمایی ترکیه و صنعت هواپیمایی و فرودگاهی ایران اجرا شده و مسافران ایرانی می توانند از یکی از برترین خطوط هواپیمایی جهان بلیط هواپیما تهیه کنند و با خیالی راحت و مطمئن سفر کنند.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز پروازهای مستقیمی از تهران به مقاصد مختلفی در سراسر جهان همچون: استانبول، مادرید، رم، پاریس، ونکوور، برلین، مونیخ و … دارد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به 302 مقصد در 120 کشور جهان پرواز مستقیم دارد و با پروازهای مختلفی از شرکت های هواپیمایی دیگری در جهان همچون: یونایتد ایرلانز (United Airlines)، ایر کانادا (Air Canada)، تای ایرویز (Thai Airways)، اوا ایر (EVA Air) و شرکت هواپیمایی ایران ایر همکاری دارد. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز از هواپیماهای مدرن و مجهزی در پروازهای خود استفاده می کند.

عمده هواپیماهای ترکیش ایرلاینز را می توان به مدل های مختلف هواپیماهای ایرباس (A319-100,A320-200,A330-200,…) و هواپیماهای بوئینگ (Boeing A310-300F,Boing 777F,…) تقسیم بندی نمود. در سال های اخیر همکاری های خوبی بین شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و ایران اجرا شده تا امکان استفاده ایرانیان از این خط هواپیمایی را تسهیل نماید.

به طور مثال در تفاهم نامه ای که اوایل سال قبل صورت گرفت از این پس شهفرایندان ایرانی می توانند با استفاده از کارت شتاب بلیط هواپیمای ترکیش ایرلاینز را به مقاصد بین المللی خریداری کنند.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز دارای پروازهای مختلف در کلاس های پروازی تجاری یا بیزنس کلاس (Business Class) و پرواز اقتصادی یا اکونومی (Economy class) است. در ادامه به اختصار در مورد برگزاری پروازهای بیزینس کلاس این شرکت هواپیمایی می پردازیم.

پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز

در این جا به بررسی امکانات پروازی بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز می پردازیم. این نوع کلاس پروازی ترکیش ایرلاینز که اقدام به برگزاری پروازهای تجاری می کند، برای مسافرین این پروازها فضایی راحت و آرام را در حین برگزاری سفرهای تجاری فراهم می کند.

از آنجا که این نوع پرواز متخص سفرهای کاری و تجاری است و معمولا تجار و یا کنندگان رسمی برندها به آن می فرایند، تمام امکانات و تسهیلات رفاهی برای استراحت در طول سفر فراهم شده است. جایگاه های این نوع پرواز بسیار راحت و مجهز هستند.

اگر قصد دارید در طول پرواز اسناد و مدارکی را مطالعه کنید می توانید با چراغ مطالعه ای که در این جایگاه ها موجود است، راحت تر این کار را انجام دهید. جایگاه ها تا حد امکان به عقب می فرایند و به تختی 188 سانتیمتری تبدیل می شوند.

اگر نور هواپیما مانع استراحت و خوابیدن شما می شود می توانید نور محوطه نشستن خود را با استفاده از کنترل کم کنید. به طور کل اندازه حمل بار مجاز پروازهای بین المللی ترکیش ایرلاینز برای پرواز های تجاری یا بیزینس کلاسش 30 کیلوگرم است.

در ضمنً اگر مسافر پرواز بیزینس کلاس هستید این نکته را به خاطر داشته باشید که رستوران پروازهای بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز با ارائه غذاهای سرد و در ظروف چینی و به همراه دسر، میوه و متخلفات دیگر سرو می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10586

به "معرفی پرواز بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پرواز بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید