رئیس جمهوری برزیل به اعمال جنایت در مدیریت بحران کرونا متهم شد

به گزارش مجله سایه، تحقیقات نو درباره واکنش دولت برزیل در مقابله با همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد که بنابر شواهد بسیاری ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری این کشور مرتکب جنایت علیه جان مردم شده است.

رئیس جمهوری برزیل به اعمال جنایت در مدیریت بحران کرونا متهم شد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین این خبر را به نقل از یکی از سیاستمداران ارشد در این تحقیقات منتشر نموده و نوشت: این تحقیقات از ماه آوریل شروع شده و هدف از آن آنالیز نحوه مدیریت بحران کرونا در دولت کنونی برزیل است؛ بحرانی که باعث جان باختن نیم میلیون نفر از شهروندان برزیلی شده است.

این تحقیقات بر تصمیمات سیاسی دولت برزیل در یکی از ظالمانه ترین لحظات در تاریخ این کشور متمرکز است.

عمر عزیز سناتور برزیلی به گاردین گفت تکان دهنده ترین مساله این است که دولت در بسیاری از مسائل غفلت نموده است.

شهادت مقامات و اسناد تازه منتشر شده این موضوع را برای شهروندان برزیلی روشن نموده است که دولت این کشور به پیشنهاد ها درباره خرید واکسن در سال 2020 پاسخ منفی داده است و نتوانسته در تامین اکسیژن برای بیماران سریع عمل کند که این امر به خفه شدن بیماران منجر شده است.

این تحقیقات بعلاوه از شواهدی پرده برداشت که نشان می دهد در خرید واکسن هندی هم بی نظمی هایی وجود داشته است و به ویژه بر نقش بولسونارو در این بحران تاکید می نماید. یک کارمند سابق وزارت بهداشت برزیل به تازگی به دفتر دادستانی گفت که رئیس جمهوری برزیل برای امضای قراردادی تحت فشار است که باعث افزایش 1000 درصدی میانه قیمت دوز های واکسن خواهد شد.

مقامات دولتی برزیل هر گونه بی قانونی در این قرارداد را تکذیب نموده و گفته اند که درباره ادعای این افشاگر تحقیق می نمایند.

عمر عزیز گفت چه قوانین نقض شده باشد یا نه، نتیجه واکنش دولت به این بحران این بوده که کووید-19 به هر خانواده ای در برزیل آسیب رسانده است.

در حالی که برنامه واکسیناسیون باعث کاهش بحران کرونا در بعضی از کشور ها شده است، موارد ابتلا همچنان در برزیل رو به افزایش است. در کمتر از دو ماه از زمان شروع این تحقیقات بیشتر از 100 هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند.

بولسونارو در عین حال طرح های فاصله اجتماعی را به سخره می گیرد و بار ها از دستورات بهداشتی تخطی نموده است. او کرونا را یک آنفولانزای کوچک می داند و از واکسن زدن خودداری نموده است و بار ها در گردهمایی هایی با حضور هوادرانش شرکت نموده است. وی در مراسم هوادارانش که با موتور سیکلت به خیابان ها آمده بودند بدون واسک ظاهر شد.

عزیز گفت که این تحقیقات بعلاوه بر اشتیاق بیش از حد رئیس جمهور درحمایت از شبه دارو هایی برای درمان کرونا همانند هیدروکسی کلروکین تمرکز نموده است که او آن را درمان کووید19 موثر می داند در حالی که شواهد علمی در این زمینه کافی نیست.

این تحقیقات به وسیله 11 نفر از 81 سناتور برزیلی از جمله چهار نفر از حامیان بولسونارو و چند نفر از منتقدان آشکار او انجام می گردد و انتظار می رود نتایج کامل آن ماه اوت (مرداد) اعلام گردد.

نتایج نظرسنجی ها نشان داده از هر 10 برزیلی 8 نفر از این تحقیقات حمایت می نمایند و این امر به کاهش محبوبیت بولسونارو منجر شده است. اعتراضات علیه رئیس جمهوری برزیل اکنون قوت گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8571

به "رئیس جمهوری برزیل به اعمال جنایت در مدیریت بحران کرونا متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری برزیل به اعمال جنایت در مدیریت بحران کرونا متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید