مرگ 2331 برزیلی در 24 ساعت گذشته ، تهدید اتحادیه: مانع از صدور واکسن های کرونا خواهیم شد، نخست وزیر پاکستان کرونا گرفت

به گزارش مجله سایه، ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا ناشی از نوع انگلیسی باشد که قدرت سرایت بالاتری دارد.

مرگ 2331 برزیلی در 24 ساعت گذشته ، تهدید اتحادیه: مانع از صدور واکسن های کرونا خواهیم شد، نخست وزیر پاکستان کرونا گرفت

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی آمریکا و مشاور رئیس جمهور این کشور در نشست خبری روز آدینه کاخ سفید گفت گونه انگلیسی کرونا تا 30 درصد موارد ابتلا در سراسر آمریکا را تشکیل می دهد.

به گزارش وبگاه خبری آکسیوس، در ماه ژانویه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا هشدار داده بودند که کرونای انگلیسی با نام علمی B.1.1.7 که سرعت انتقال بالاتری نسبت به نوع اولیه دارد، می تواند به نوع غالب در آمریکا در ماه مارس (ماه میلادی جاری) تبدیل گردد.

فائوچی گفت: این گونه همانطور که می دانید هر روز در کشور ما غالب تر می گردد. ما اکنون در شرایطی قرار داریم که به سطح ثابت حدود 53 هزار مورد ابتلا در روز رسیده ایم.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که بعضی از ایالت ها در آمریکا محدودیت ها به منظور کنترل همه گیری را کاهش داده اند. در پی شیوع گونه های جهش یافته از جمله کرونای انگلیسی، چند کشور اروپایی در حال حاضر با افزای شمار ابتلا روبرو شده اند. ایتالیا در روزهای گذشته وارد قرنطینه دیگری شد. مناطقی در فرانسه از جمله پاریس هم روز جعه وارد قرنطینه یک ماهه شدند.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان هم روز آدینه هشدار داد ابتلا به کووید-19 در این کشور به شکلی تصاعدی رو به افزایش است و ممکن است به اندازه کافی دوز واکسن برای ممانعت از موج سوم در دسترس نباشد.

مایکل اوسترهولم مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا هفته گذشته پیش بینی کرد ایالات متحده ممکن است، شاهد موج دیگری از کرونا این بار بر اثر جهش انگلیسی باشد.

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده، علی رغم واکسیناسیون گسترده و طرح های دولت جدید این کشور برای مهار این همه گیری، همچنان در حال افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری وُرلداُمتر نشان می دهد طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع 55,908 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 792 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید19 در آمریکا به 30,482,127 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 554,871 تن افزایش یافت.

بیماران آمریکایی، 24.71 درصد آمار کل مبتلایان دنیای به این ویروس را تشکیل می دهند. در حال حاضر 8,732 بیمار در آمریکا در شرایط وخیم به سر می برند.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه سی اِن اِن، تعداد فوتی های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست وپنجاه هزار نفر کمتر است.

روزنامه واشنگتن پست نیز با اشاره به اسناد دولتی و اظهارنظرهای مقام های آمریکایی اطلاع داد، دیپلمات های واشنگتن برای دریافت واکسن کرونا از روسیه و بعضی دیگر از کشورها یاری خواسته اند.

چند روز پیش نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی به مناسبت نخستین سالگرد تعطیلی کسب و کارها در این کشور پس از شیوع کرونا گفت تلفات این بیماری در کشورش از مجموع تلفات آنها در سه جنگ بیشتر است

مرگ 2331 برزیلی در 24 ساعت گذشته

طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته 73 هزار و 450 نفر در کشور برزیل به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین 2331 نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 123 میلیون و 438 هزار و 895 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 2 میلیون و 722 هزار و 136 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 99 میلیون و 428 هزار و 723 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 55 هزار و 908 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 30 میلیون و 482 هزار و 127 نفر رسیده است؛ تا به امروز 554 هزار و 871 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 73 هزار و 450 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 950 هزار و 459 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 292 هزار و 856 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور هند به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 43 هزار و 815 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 599 هزار و 130 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 159 هزار و 790 هندی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز به ترتیب با 4 میلیون و 447 هزار و 570، 4 میلیون و 291 هزار و 271، 4 میلیون و 252 هزار و 22، 3 میلیون و 356 هزار و 331 و 3 میلیون و 212 هزار و 332 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای ترکیه با 2 میلیون و 992 هزار و 694 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 658 هزار و 851 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

تهدید اتحادیه اروپا علیه آسترازنکا: مانع از صدور واکسن های کرونا خواهیم شد

هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند مانع از صادرات واکسن های آسترازنکا شوند. تا به امروز تنها ایتالیا یک بار مانع از صادرات 250 هزار دُز واکسن آسترازنکا شده است.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه تهدید کرد که اتحادیه اروپا در صورت عدم دریافت به موقع واکسن های کرونا از سوی شرکت داروسازی آسترازنکا مانع از صدور واکسن های این شرکت خواهد شد. رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: همه گزینه ها روی میز است.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه تهدید کرد که اتحادیه اروپا در صورت عدم دریافت به موقع واکسن های کرونا از سوی شرکت داروسازی آسترازنکا مانع از صدور واکسن های این شرکت خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون اروپا رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفته آینده شرایط دریافت واکسن های سفارش داده شده را آنالیز خواهند کرد. کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گذشته اظهار داشت که ساز و کار پیش بینی شده در قرارداد خرید واکسن از شرکت آسترازنکا را به دلیل عدم دریافت به موقع واکسن ها فعال نموده است.

اورزولا فن درلاین در گفت وگو با یک رسانه آلمانی گفت: گزینه ممنوعیت صادرات پیش بینی شده وجود دارد. این پیغام ما به آسترازنکا است: قبل از ارسال واکسن به دیگر کشورها به مفاد قراردادتان با اتحادیه اروپا عمل کنید.

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: همه گزینه ها روی میز است.

ساز و کار حل اختلاف در قرارداد اتحادیه اروپا با شرکت آسترازنکا به هر دو طرف امکان می دهد که در صورت نارضایتی از نحوه اجرای قرارداد با ارسال نامه ای اعتراض خود را اعلام کند. بیست روز پس از ارسال این نامه مدیران شرکت آسترازنکا و مسئولان اجرایی اتحادیه اروپا برای آنالیز اختلاف تشکیل جلسه خواهند داد.

شرکت آسترازنکا قرار است در سه ماهه دوم امسال میلادی 70 میلیون دوز از واکسن خود را به اتحادیه اروپا تحویل دهد. این در حالی است که بنا به قرارداد این شرکت داروسازی با اتحادیه اروپا قرار بود در این بازه زمانی 180 میلیون دوز واکسن تحویل داده گردد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که بسیاری از مسئولان این اتحادیه در بروکسل بر این باور هستند که شرکت آسترازنکا دُزهای واکسن خود را چند بار به فروش رسانده است و به همین دلیل امکان اجرای تعهدات خود را ندارد.

هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند مانع از صادرات واکسن های آسترازنکا شوند. تا به امروز تنها ایتالیا یک بار مانع از صادرات 250 هزار دُز واکسن آسترازنکا شده است.

بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله هلند و بلژیک که بسیاری از واکسن های آسترازنکا در خاک آنها فراوری می گردد با جلوگیری از صدور این واکسن ها مخالفت نموده اند.

اداره دارویی اروپا گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را ایمن و موثر دانست. شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که هفته گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را موقتا متوقف نموده بودند اکنون بار دیگر تزریق آن را شروع نموده اند.

حدود 292 هزار نفر در روسیه همچنان به کرونا مبتلا هستند

در حالی که تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 4 میلیون و 456 هزار نفر رسیده و 95 هزار بیمار جان خود را از دست دادند، تعداد افراد درمان شده از این عفونت، به 4 میلیون و 70 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (یکشنبه) گزارش داد که در طول یک روز گذشته، 9 هزار و 299 مورد جدید بیماری کووید-19 در 85 منطقه فدرال این کشور شناسایی شد. روز گذشته (شنبه) نیز 9 هزار و 632 مورد ابتلا به کووید-19 گزارش شده بود.

بدین ترتیب تعداد کل موارد آلودگی به این عفونت در روسیه از ابتدای شیوع همه گیری تا به امروز، به 4 میلیون و 456 هزار و 869 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، بیشترین موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا - یک هزار و 511 مورد در شهر مسکو، 881 مورد در سن پترزبورگ و648 مورد در منطقه مسکو ثبت شده است.

این در حالی است که در حال حاضر، 292 هزار و 444 نفر در سراسر روسیه همچنان بیمار بوده و به درمان خود ادامه می دهند.

ضمن اینکه، طی یک روز گذشته، 8 هزار و 743 بیمار مبتلا پس از گذراندن دوره درمان، به طور کامل بهبود یافتند تا تعداد افراد درمان شده از عفونت کرونا در روسیه به 4 میلیون و 69 هزار و 395 نفر افزایش یابد. سهم بهبودی بیماران به 91.3 درصد کل افراد آلوده شده رسیده است.

موارد بهبود بیماران در شهر سن پترزبورگ - 297 نفر، در منطقه مسکو - 571 نفر و در منطقه نیژنی نووگوراد - 379 نفر گزارش شده است.

این ستاد همچنین یادآور شد که در روز گذشته 371 مورد مرگ ناشی از عوارض بیماری کووید-19 در روسیه ثبت گشت. بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این عفونت به 95 هزار و 30 نفر افزایش یافت. موارد مرگ روزانه بیماران در سن پترزبورگ - 37 نفر و در منطقه مسکو- 29 نفر ثبت شده است.

این ستاد بطور جداگانه در مورد شرایط اپیدمی در پایتخت روسیه نیز یادآور شده که تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو، با افزایش یک هزار و 511 نفر طی روز گذشته، در مجموع یک میلیون و 11 هزار و 463 نفر افزایش یافت.

طی 24 ساعت اخیر در این کلان شهر، 50 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در پایتخت به 16 هزار و 128 نفر افزایش یابد. در این مدت، یک هزار و 371 بیمار درمان شده و از بیمارستان مرخص شدند و بدین ترتیب، 931 هزار و 296 نفر در کل دوره شیوع آلودگی در مسکو بهبود یافته اند. در حال حاضر، 64 هزار و 39 فرد مبتلا به کووید-19 در این شهر همچنان تحت درمان هستند.

نخست وزیر پاکستان کرونا گرفت

نتیجه آزمایش کرونای نخست وزیر پاکستان که دو روز قبل واکسن کرونا دریافت نموده بود، مثبت اعلام شد.

به گزارش ریانووستی، فیصل سلطان دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بهداشت ملی روز شنبه در پیغامی توئیتری از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونای عمران خان اطلاع داد.

فیصل سلطان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نتیجه آزمایش کرونای نخست وزیر [عمران خان] مثبت اعلام شده و او خود را در خانه قرنطینه نموده است.

عمران خان در حالی به بیماری کووید-19 مبتلا شده است که روز چهارشنبه 18 مارس (28 اسفند) واکسن کرونای سینوفارم را دریافت نموده بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7306

به "مرگ 2331 برزیلی در 24 ساعت گذشته ، تهدید اتحادیه: مانع از صدور واکسن های کرونا خواهیم شد، نخست وزیر پاکستان کرونا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 2331 برزیلی در 24 ساعت گذشته ، تهدید اتحادیه: مانع از صدور واکسن های کرونا خواهیم شد، نخست وزیر پاکستان کرونا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید