درخواست تزریق اضطراری واکسن کرونا در دومین کشور پرجمعیت دنیا

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران : دو شرکت داروسازی هندی از جمله بزرگترین تولیدکننده واکسن دنیا درخواست تایید جهت سریع برای واکسن های کرونا برای استفاده در این دومین کشور پرجمعیت دنیا ارائه نموده اند.

درخواست تزریق اضطراری واکسن کرونا در دومین کشور پرجمعیت دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه کشور 1.2 میلیارد نفری هند دومین کشور دنیا از لحاظ شمار کل عفونت های کرونا پس از آمریکا است و تا به حال حدود 9.7 میلیون عفونت و بیش از 140000 مرگ ناشی از آن را گزارش نموده است.

آدار پوناوالا، مدیر عامل انستیتوی سرم هند روز دوشنبه 17 آذر گفت دادن مجوز توزیع واکسن کرونای آسترازنکا/آکسفورد- این شرکت اکنون 50 تا 60 میلیون دوز آن را فراوری می کند- جان های بی شماری را نجات خواهد داد.

پوناوالا ماه پیش گفته بود که دوزهای واکسن به قیمت حدودی 250 روپیه (3 دلار آمریکا) به دولت هند فروخته خواهد شد.

پوناوالا در توئیتی نوشت: همانطور که انستیتو سرم قبلا قول داده بود، پیش از انتها 2020 درخواست مجوز مصرف اضطراری این نخستین واکسن ساخته شده در هند با نام کوویشیلد (COVISHIELD) را تسلیم دولت نموده است.

رسانه های محلی می گویند شرکت دیگر هندی، بهارات بیوتک نیز تقاضای مجوز مصرف اضطراری برای واکسن کرونای فراوری داخلی اش را نموده است.

این اخبار پس از آن منتشر می گردد که رسانه های محلی هند یکشنبه عصر گزارش کردند شرکت داروسازی معظم آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی همکارش بیونتک هفته گذشته تقاضای مجوز مصرف اضطراری واکسنشان را نموده اند.

واکسن آسترازنکا را می توان در دمای یک یخچال طبیعی نگهداشت، در حالیکه واکسن فایزر را باید در دمای منهای 70 درجه سلیوس نگهداری کرد.

هارش واردهان، وزیر بهداشت ماه پیش به رسانه های محلی گفته بود که اولین کسانی که واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، کارکنان بهداشتی، سایر کارکنان خط مقدم شامل پلیس، نیروهای شبه نظامی، افرادی که در زمینه دفع بهداشتی فاضلاب کار می نمایند و افراد بالای 65 سال خواهند بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6387

به "درخواست تزریق اضطراری واکسن کرونا در دومین کشور پرجمعیت دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تزریق اضطراری واکسن کرونا در دومین کشور پرجمعیت دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید