تاثیر نقدها از دولت ژاپن بر عقب نشینی از تصمیم جنجالی

به گزارش مجله سایه، به نظر می رسد افزایش نقدها از تصمیم شینزو آبه برای تصویب لایحه افزایش سن بازنشستگی دادستان های عمومی این کشور انتها باعث عقب نشینی وی و به تعویق انداختن آن شد.

تاثیر نقدها از دولت ژاپن بر عقب نشینی از تصمیم جنجالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، در جلسه شینزو آبه با دبیرکل حزب دموکرات که روز دوشنبه انجام شد دو طرف بر مشکل بودن ادامه این بحث در مجلس بدون جلب حمایت عموم مردم توافق کردند.

در این جلسه دو طرف بر سر این موضوع تاکید کردند که درحال حاضر رسیدگی به موضوع کرونا در اولویت واقع شده است.

دولت آبه اوایل سال جاری میلادی اجازه ادامه فعالیت هیرومو کوروکاوا به عنوان رئیس دفتر دادستانی عمومی را صادر کرده بود، درحالی که او وارد 63 سالگی شده بود. بدین ترتیب احتمال برنامه ریزی این فرد برای سمت های قدرتمندتری مانند دادستان کل فراهم شد.

منتقدان دولت معتقدند با این تصمیم آبه امکان ادامه حضور افراد نزدیک به دولت در پست دادستانی را فراهم ساخته است؛ موضوعی که با مخالفت گسترده حدود 5 میلیون نفر و حتی پیوستن سلبریتی های این کشور به کمپین فضای مجازی علیه دولت شده است.

طبق آخرین نظرسنجی ها میزان حمایت از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به دلیل نحوه مدیریت دولت در خصوص شیوع ویروس کرونا و همچنین اعمال فشار برای تصویب لایحه ای که منتقدان آبه معتقدند باعث افزایش نفوذ وی در انتخاب دادستان های ارشد این کشور خواهد شد به پایین ترین حد در دوسال اخیر رسیده است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4061

به "تاثیر نقدها از دولت ژاپن بر عقب نشینی از تصمیم جنجالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر نقدها از دولت ژاپن بر عقب نشینی از تصمیم جنجالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید