امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ژاپن تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش مجله سایه، خبرگزاری خبرنگاران-وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی 20 دقیقه ای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن خبر دارد.

امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ژاپن تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،وزارت خارجه ژاپن از گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایاشی یوشیماسا وزیر خارجه ژاپن خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده ست که سوم فوریه (14 بهمن ماه)، از ساعت 16:00 به وقت محلی، یوشیماسا و امیرعبداللهیان به مدت 20 دقیقه دومین تماس تلفنی خود را برگزار کردند.

طبق این گزارش، وزرای خارجه دو کشور در ارتباط با روابط دوجانبه ژاپن و ایران و همچنین اوضاع ایران و غرب آسیا در سایه تحقق صلح و ثبات در منطقه تبادل نظر کردند و طرفین تصمیم به ادامه ارتباطات نزدیک گرفتند.

پیش از در آذر ماه سال جاری وزرای خارجه جمهوری اسلامی و ژاپن با یکدیگر تلفنی گفت وگو کرده بودند و هایاشی بر قصد خود برای همکاری با امیرعبداللهیان به منظور تقویت بیش از پیش و توسعه روابط محبت آمیز تاریخی دو کشور در طیف مختلفی از زمینه ها تأکید کرده بود و امیرعبداللهیان نیز به هایاشی بابت انتصاب در سمت وزیر امور خارجه ژاپن تبریک گفت و بر قصد ایران برای تعمیق هرچه بیشتر روابط ایران و ژاپن تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10731

به "امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ژاپن تلفنی گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ژاپن تلفنی گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید