تدارکات خوب باشد و جزو 4 تیم نهایی باشیم قابل قبول است

به گزارش مجله سایه، همایون شاهرخی سرمربی پیشین تیم ملی معتقد است با توجه به نزدیکی مسابقات جام ملت های آسیا بهتر است تیم ملی با تیم های مناسب نام ایران بازی های تدارکاتی برگزار کند تا برای حضور پر قدرت در این رقابت ها آمادگی لازم را به دست بیاورد.

تدارکات خوب باشد و جزو 4 تیم نهایی باشیم قابل قبول است

شاهرخی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حضور تیم ملی در تورنمنت کافا تاکید نمود: حقیقتا من در خصوص بازی های تدارکاتی معتقدم تیم ملی با توجه به اینکه نزدیک مسابقات جام ملت های آسیا است باید مسابقات درحد نام ایران باشد. اما متاسفانه با توجه به مسایل ارتباطی و تحریمی این کار برای فدراسیون سخت شده است و یا اینکه حریفان صاحب نام پول زیادی می خواهند. برای همین نمی توانیم بازی های تدارکاتی مناسب برگزار کنیم مگر اینکه یک اتفاقی بیفتد و شرایط بازی تدارکاتی مناسب برای تیم ملی فراهم گردد.

او ادامه داد: تیم ملی باید بازی های تدارکاتی مناسب برگزار کند تا خوب نتیجه بگیرد. به نظر من بازی های کافا مسابقاتی است که جنبه سیاسی دارد و جنبه ورزشی ندارد. حالا بازی هایی است که چند تا کشور گذاشته اند، ولی حیثیت فوتبالی ما بالاتر از این کشورهایی بود که در تورنمت کافا حاضر بودند. ما حتی با تیم های باشگاهی خودمان بازی می کردیم بهتر از افغاستان و قرقیزستان بود، اما با توجه به همه این مسایل، کسانی که تصمیم گیرنده هستند به فکر آینده خودشان در afc هستند.

مربی اسبق تیم ملی با اشاره به آینده این تیم در رقابت های جام ملت های آسیا اضافه نمود: در آینده ای نزدیک بازی های مقدماتی المپیک آغاز می گردد و می گویند تیم ملی امید باید به المپیک صعود کند. یا مسابقات جام ملت ها آغاز می گردد که باید قهرمان شویم، اما فوتبال دو قسمت دارد. اول اینکه واقعیت های فوتبال را باید در نظر گرفت؛ مسایلی مانند بازی های تدارکاتی مناسب، سازمان دهی لازم، حمایت رسانه ها و یکی هم اتفاقات فوتبال است. امکان دارد در یک بازی شما 10 موقعیت مسلم گلزنی داشته باشید و تبدیل به گل نگردد، اما تیم حریف با یک تک موقعیت به گل برسد و برنده بازی گردد.

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید نمود: با توجه به واقعیت های فوتبال ما، اگر تیم ملی جزو 4 تیم نهایی جام ملت ها قرار بگیرد، می توان گفت پیروز بوده ایم.

شاهرخی در پاسخ به این پرسش که اتفاقات پیرامونی تیم ملی از جمله انتخاب دستیارانی که مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار گرفته اند را چگونه ارزیابی می نماید، گفت: من در این زمینه کاره ای نیستم. هر کسی مربی تیم ملی گردد باید جامعه احترام بگذارد و حمایت کند. من کاری ندارم و نام افراد را نمی برم، اما هر کسی دوست دارد، مربی تیم ملی گردد، ولی برای من نام ها مهم نیستند، بلکه مهم نام ایران و دلخوشی مردم به تیم ملی است.

وی اضافه نمود: گفتم اگر تیم ملی بتواند تدارکات خوب ببیند و خوب حمایت گردد جزو 4 تیم نهایی هم قرار بگیرد خوب عمل نموده است. هیچ وقت نگفته ام باید قهرمان گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 15489

به "تدارکات خوب باشد و جزو 4 تیم نهایی باشیم قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدارکات خوب باشد و جزو 4 تیم نهایی باشیم قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید