انگلیس: راه درازی تا حصول توافق تجاری با اتحادیه اروپا داریم

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که هنوز راه زیادی تا حصول نتیجه در باب مذاکرات تجاری لندن-بروکسل باقی مانده است.

انگلیس: راه درازی تا حصول توافق تجاری با اتحادیه اروپا داریم

با ما سفر کنید و با تور پاییز 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی در این باره اضافه کرد: می خواهیم با ما همانند هر دموکراسی قابل احترام و مستقل دیگری رفتار گردد. اگر اتحادیه اروپا چنین چیزی را در سطح سیاسی بپذیرد؛ دلیل بسیاری وجود خواهد داشت که باور کنیم هنوز راه زیادی (تا حصول توافق) در پیش است.

این اظهارات در حالی است که مذاکرات تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا وارد آخرین روز خود شده اما طرفین درباره عدم دستیابی به توافق هشدار می دهند.

قرار است امروز بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا ملاقات و تبادل نظر کند. این دو پیشتر توافق نموده بودند که امروز یکشنبه، مهلت نهایی برای انجام مذاکرات فی مابین باشد.

اگر امروز هم به نتیجه ای نرسند؛ درباره ادامه یا توقف کامل تبادل نظرها تصمیم گیری خواهند کرد.

موانع اصلی توافق، نحوه دسترسی به آب های ماهیگیری، قوانین مربوط به یارانه مشاغل و نحوه نظارت بر اجرای هرگونه توافق جدید است.

انگلیس در سرانجام ژانویه 2020، اتحادیه را ترک کرد اما قرار شد طرفین در یک دوره انتقالی 11 ماهه، درباره توافق تجاری پسابرگزیت مذاکره نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6476

به "انگلیس: راه درازی تا حصول توافق تجاری با اتحادیه اروپا داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: راه درازی تا حصول توافق تجاری با اتحادیه اروپا داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید