افزایش 30 درصدی مهاجرت انگلیسی ها به کشور های اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سایه، بر اساس یک تحقیق جدید، مهاجرت شهروندان بریتانیایی از سال 2016 پس از برگزاری همه پرسی برگزیت، به کشور های عضو اتحادیه اروپا 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 درصدی مهاجرت انگلیسی ها به کشور های اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مطالعه جدید نشان داده تعداد انگلیسی هایی که به کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می نمایند از زمان همه پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در سال 2016، 30 درصد افزایش یافته است. این مطالعه، با توجه به آمار بالای مهاجرت درباره فرار مغز ها از انگلیس هشدار داده است.

تعداد شهفرایندان انگلیسی که در کشور های اتحادیه اروپا بین سال های 2016 تا 2018 ساکن شده اند، هر سال 73 هزار و 642 نفر بوده که این رقم بین سال های 2008 تا 2015، سالانه 56 هزار و 832 نفر بوده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، این آمار که ابتدا روزنامه انگلیسی گاردین آن را منتشر کرد، در تحقیقاتی مشترک توسط مشارکت تحقیقاتی استراتژیک میان آکسفورد و اتحاد دانشگاهی برلین و مرکز علوم اجتماعی WZB مستقر در برلین به دست آمد.

یکی از نویسندگان این تحقیق برگزیت را مهمترین محرک تصمیم گیری در مورد مهاجرت از سال 2016 در بین شهفرایندان انگلیسی دانسته است.

یک نویسنده دیگر این تحقیق هم گفت: افزایش به حدی است که زمانی که یک کشور دچار بحران مالی یا سیاسی بزرگی می گردد، انتظار آن را دارید.

بریتانیا به طور رسمی ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد و در حال حاضر در فرایند گذار به سر می برد که خاتمه سال جاری منقضی می گردد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به عنوان بخشی از طرح های برگزیت خود قول داده حرکت آزاد را که بر اساس آن شهفرایندان اروپا می توانند بدون درخواست اقامت در سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا زندگی و کار نمایند، لغو کند. این بدان معناست که شهفرایندان بریتانیا هم دیگر از چنین آزادی هایی برخوردار نخواهند بود.

بنابر این تحقیق، همچنین تعداد شهفرایندانی که انگلیس را به مقصد کشور های عضو اتحادیه اروپا ترک نموده و در آنجا گذرنامه دریافت نموده اند با افزایشی 500 درصدی همراه بوده است. در میان این کشور ها آلمان با پذیرش 31 هزار و 600 شهفرایند انگلیسی از سال 2016، بیشترین افزایش معادل 2000 درصد را تجربه نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4787

به "افزایش 30 درصدی مهاجرت انگلیسی ها به کشور های اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی مهاجرت انگلیسی ها به کشور های اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید