7 پیشنهاد برای غذای بین راهی

به گزارش مجله سایه، پیشنهاد های غذایی برای بین راه

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در سفرهاتون مخصوصا سفرهای جاده ای، قبل از این که به مقصد برسید دوست دارید که غذاهای سبک و خونگی را با خودتان داشته باشید و در طول رسیدن به مقصد، از این غذاها استفاده کنید؟ غذاهای سبک در طول سفر قبل از رسیدن، همیشه و در هر زمان از سفر همراه شما هستند و از همه بهتر این است که شما به شیوه پخت غذاهاتون هم اطمینان دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم غذاهای سبک برای سفر که می توانیم برای طول سفر درست کرده و همراه داشته باشیم را مرور کنیم.

7 پیشنهاد برای غذای بین راهی

1- کتلت

بعضی از غذاها هستند که درست کردنشون یکم سخته و ریخت و پاش زیاد دارد اما وقتی پخته میشوند از عطر و طعمشان می توان حدس زد که چقدر داشتن ذائقه چشایی خوب و به درد به خور است. یکی از این غذاها کتلت است. درست است که مراحل قبل از پخت کتلت کمی سخت و وقت گیر است اما نتیجه فوق العاده اش، مخصوصا در سفر لبخند را بر روی لب های شما و همسفرانتان می آورد. برای تهیه کتلت شما به گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، آرد سوخاری، نمک، فلفل و زردچوبه احتیاج دارید. شما در ابتدا احتیاج دازید تا سیب زمینی و پیاز ها را رنده کرده و آبشان را بگیرید سپس با گوشت و ادویه ها مخلوط نمایید و بگذارید مایع به دست آمده کمی استراحت کند و سپس بعد از چند دقیقه در روغن داغ سرخ کنید. یادتان نرود که سیب زمینی های کتلت رو هم خام و هم پخته میتونید استفاده کنید و به سلیقه خودتون بستگی دارد. در صورتی که کتلت رو با سیب زمینی خام درست کنید هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خودشون می کشد . حتما آب پیاز را بعد از رنده شدن بگیرید. در غیر این صورت کتلت هنگام سرخ شدن وا میرود.

2- فلافل

فلافل هم از دسته غذاهای سبکی هست که هم آسان پخته و درست می شود و هم در سفر کاربردی است. البته یادتان نرود که حتما شب قبل از طبخ، نخود ها را بگذارید خیس بخورند و فلفل و ادویه های تحریک کننده معده را درون مایع فلافل یا استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده کنید. برای درست کردن فلافل نخود، سیر، پیاز، آرد نخودچی، تخم مرغ، جعفری و گشنیز و ادویه های لازم را احتیاج دارید. بعد از این که نخود ها را چرخ کردید با مواد دیگر مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را بگذارید تا چند ساعت استراحت کند. سپس مواد را به شکل گلوله های گرد داخل روغن داغ سرخ کنید.

3- کوکو

کوکو هم از دسته غذاهایی است که در سفر خیلی به داد دل گرسنه شما خواهد رسید و مسئله ای هم برایتان ایجاد نخواهد کرد. برای درست کردن کوکو شما به سبزی کوکو، تخم مرغ، آرد، نمک و فلفل احتیاج دارید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و بعد از آن که آنقدر زدید تا کف کرد، داخل روغن داغ سرخ کنید. در سفر پیشنهاد می کنیم که سبزی تره و سیر کوکویتان را کمتر بریزید.

4- همبرگر

همبرگر هم از جمله غذاهایی است که سریع آماده می شود و در طول زمان مزه اش را از دست نمی دهد. شما برای درست کردن همبرگر به گوشت چرخ کرده، پیاز، تخم مرغ، آرد و نمک احتیاج دارید. در کنار همبرگرتان از گوجه و کاهو استفاده کنید.

5- الویه

برای درست کردن الویه به سیب زمینی، مرغ آب پزو یا کالباس، خیارشور، سس، هویج، تخم مرغ آب پز و ادویه های لازم احتیاج داریم. سیب زمینی و تخم مرغ و هویج را آب پز کرده و بعد از خنک شدن آن ها را پوره کرده و سپس با مواد دیگر مخلوط می کنیم. سعی کنید الویه را در سفرهایتان در فصل های سرد درست کنید.

6- دلمه برگ

برای درست کردن دلمه برگ، به برگ مو، سبزی دلمه، پیاز، روغن، برنج، لپه، گوشت چرخ کرده، آب لیمو ترش، شکر و ادویه های لازم احتیاج دارید. ابتدا برگ ها را با آب سرد خوب بشورید. دو سوم قابلمه را از آب پر کرده روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب آن به جوش آید. سپس برگ ها را به صورت دسته ای آرام در داخل آب در حال جوش آمدن قرار دهید. پس از گذشت 3 دقیقه یا به اصطلاح پس از 2 جوش خوردن، برگ ها را در سبدی آبکشی کنید.سبزی ها را پاک کرده و پس از شست وشو به صورت ریز خرد کنید. برنج و لپه را هم شسته و در قابلمه ای حاوی مقداری آب بریزید و بگذارید تا بپزد. در صورت دلخواه، مقداری زردچوبه نیز به آن اضافه کنید تا برنج رنگی شود. بعد پیاز سرخ کرده و رب و ادویه را به مایع اضافه کنید. در ادامه برگ ها را باز کرده و سپس مایع را داخل آن بریزید و بپیچید و آرام در قابلمه روی هم بچینید. بعد از آن که پیچیدن دلمه ها تمام شد، مایع آن که از آب و شکر و سرکه تشکیل شده است را به آرامی بر روی دلمه ها بریزید و سپس بر روی درجه ملایم بگذارید تا آرام آرام بپزد.

7- شنیسل

شما برای درست کردن شنیسل مرغ به فیله مرغ، ادویه های لازم، پیاز خرد شده، آرد ساده و آرد سوخاری، ادویه های لازم، سیب زمینی پخته شده احتیاج دارید. طرز تهیه شنیسل مرغ به این صورت است که در ابتدا فیله ها را به صورت عمودی برش دهید و نیم ساعت داخل نمک و فلفل و پیاز قرار دهید، سپس داخل تابه روغن ریخته و بگذارید داغ شود. سپس فیله های مرغ را به آرد ساده آغشته کرده و بعد داخل تخم مرغ زده شده فرو کرده و بعد داخل آرد سوخاری بغلتانید و داخل تابه بگذارید تا هر دو طرف آن سرخ شود. در آخر آن را با جعفری و گوجه فرنگی تزیین کرده سرو نمایید. اگر مرغ ها مدت زیادی در مواد گفته شده خوابانده شود غذای شما خوشمزه تر می شود بهتر است این کار را از شب قبل انجام دهید

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10735

به "7 پیشنهاد برای غذای بین راهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 پیشنهاد برای غذای بین راهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید