55 کامیون حامل سلاح آمریکایی از سوریه وارد عراق شد

به گزارش مجله سایه، یک کاروان بزرگ نظامی آمریکا متشکل از پنجاه و پنج کامیون حامل سلاح و تجهیزات از مناطق کردنشین سوریه وارد عراق شد.

55 کامیون حامل سلاح آمریکایی از سوریه وارد عراق شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز یکشنبه اطلاع داد که یک کاروان بزرگ نظامی آمریکایی از مناطق کُردنشین (جزیره) وارد شمال عراق شده است.

سانا نوشت، این کاروان شامل پنجاه و پنج کامیون حامل ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی است که از الجزیره سوریه وارد شمال عراق شد.

طبق این خبر، نیروهای آمریکای از گذرگاه الولید که دمشق آن را گذرگاهی غیرقانونی می داند، تردد نموده و وارد عراق شده اند.

پس از توافق آمریکا با ترکیه برای حمله آنکارا به مواضع شبه نظامیان کُرد در بعضی مناطق مرز شمال سوریه، آمریکا بعضی مقرهای نظامی از جمله در اطراف شهر منبج، جلابیه و اطراف عین العرب (کوبانی) در استان حلب و عین عیسی، تل السمن و الطبقه در استان رقه و چند پایگاه در استان حسکه را تخلیه کرد و شماری از عناصر بازداشتی داعش را به عراق انتقال داد.

در همین ارتباط، پایگاه روژوا اینفورمیشن سنتر وابسته به شبه نظامیان کُرد شمال سوریه، امروز در توییتر گزارش های منتشره مبنی بر اینکه ایالات متحده میخواهد در قامشلی پایگاه نظامی تازه ای احداث کند، تأیید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک ماه پیش در آستانه آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد مستقر در شمال سوریه، گفت نیروهای آمریکایی این منطقه را ترک می نمایند. در پی این تصمیم، نظامیان آمریکایی پایگاه های خود در شمال و شمال شرق سوریه را رها نموده و آغاز به خروج از سوریه کردند.

با این وجود، ترامپ هفته پیش گفت واشنگتن برای محافظت از نفت سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می نماید.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان هم گزارش نموده بود که آمریکا کار ساخت پایگاه نظامی در قامشلی را آغاز نموده است (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1324

به "55 کامیون حامل سلاح آمریکایی از سوریه وارد عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "55 کامیون حامل سلاح آمریکایی از سوریه وارد عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید