اظهارات ترامپ یک تریلیارد دلار برای بورس آمریکا هزینه داشت

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، شبکه روسیا الیوم نوشت: تحلیلگران مالی بانک جی پی مورگان در گزارش خود آورده اند: به دلیل ارتباط اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با عملکرد بازار بورس این کشور، این اظهارات تاثیر منفی 4.5 درصدی معادل 1.2 تریلیارد دلار بر بازار بورس آمریکا گذاشته است.

اظهارات ترامپ یک تریلیارد دلار برای بورس آمریکا هزینه داشت

این گزارش افزوده است: دونالد ترامپ همیشه به تاثیر مثبتش بر بورس آمریکا تصریح می نماید، به ویژه در اظهاراتی که در صفحه شخصی خود در توییتر عنوان می نماید.

تحلیلگران مالی جی پی مورگان تاکید کردند، اظهارات ترامپ تاثیرات شدیدی بر بورس آمریکا و بورس های جهانی گذاشته است.

این تحلیلگران سقوط بورس وال استریت در ماه مارس (فروردین) گذشته که از ژانویه 2016 بی سابقه بوده است، از جمله مواردی دانستند که تحت تاثیر اظهارات دونالد ترامپ و به دلیل ترس از در دریافت جنگ تجاری میان آمریکا و چین به وجود آمد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، کرگ داود از مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا گفت: بیش از 14 درصد از صادرات کشاورزی140 میلیارد دلاری احتمالا با تعرفه های تلافی جویانه رقبای تجاری آمریکا روبرو خواهد شد.

اتحادیه اروپا در واکنش به مقررات تعرفه ای کاخ سفید اعلام نموده است بر بعضی کالاهای صادراتی آمریکا تعرفه هایی را وضع می نماید. پکن هم عنوان داشت به رغم توافق اخیر با واشنگتن در سیاست های مربوط به زمینه سرمایه گذاری در آمریکا تجدیدنظر می نماید و آن را کاهش خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر آلومینیوم کانادا و اروپا به اجرا در آورده است.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا موسوم به (USTR) نیز پیش تر فهرست جدیدی برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی 1300 کالای وارداتی دیگر از چین به ارزش 50 میلیارد دلار منتشر کره بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1188

به "اظهارات ترامپ یک تریلیارد دلار برای بورس آمریکا هزینه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ترامپ یک تریلیارد دلار برای بورس آمریکا هزینه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید