اولتیماتوم چین به آمریکا درباره تعرفه های تجاری

به گزارش مجله سایه، چین به آمریکا هشدار داد اگر واشنگتن تعرفه ها و سایر تدابیر تجاری را اجرایی کند، هر گونه توافقی که درباره تجارت و کسب و کار میان دو کشور حاصل شده بود، باطل خواهد شد.

اولتیماتوم چین به آمریکا درباره تعرفه های تجاری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری دولتی شینهوا منتشر شد، به هیچ توافق خاصی در دیدار میان ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا و لیو هه، معاون نخست وزیر چین اشاره ای نشد. در عوض به توافقی اشاره شد که ماه گذشته در واشنگتن حاصل شده بود و تحت آن چین موافقت نموده بود خرید کالاها و خدمات آمریکایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بر اساس گزارش شینهوا، مقامات آمریکایی و چینی گفت و گوی خوبی درباره اجرای توافقی داشتند که در واشنگتن به آن دست یافته بودند و جزییات این توافق باید به تایید نهایی هر دو کشور برسد.

آمریکا و چین یکدیگر را به اعمال تعرفه برای واردات کالاها به ارزش 150 میلیارد دلار تهدید نموده اند.

در انتها مذاکرات ماه گذشته واشنگتن، دو کشور بیانیه مشترکی صادر کردند اما درست زمانی که به نظر رسید دو اقتصاد بزرگ دنیا مصالحه نموده اند، کاخ سفید هفته گذشته هشدار داد تعرفه ها برای واردات کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار را پیگیری خواهد نمود و همچنین محدودیتهایی روی سرمایه گذاریهای چینی در آمریکا و کنترلهای صادراتی سخت گیرانه اعمال خواهد نمود.

وزیر بازرگانی آمریکا روز شنبه برای مذاکرات تجاری با مقامات چینی وارد پکن شد در حالی که پیش تر دولت ترامپ تهدید اعمال تعرفه ها روی کالاهای چینی را تکرار نموده بود و متحدان آمریکا نیز از اینکه واشنگتن تعرفه ها روی واردات فولاد و آلومینیوم را اعمال کرد، به خشم آمه بودند.

وزیر بازرگانی آمریکا با مورد خطاب قرار دادن معاون نخست وزیر چین، از لحن تعامل شان تمجید کرد و گفت: دیدار ما تاکنون محبت آمیز و شفاف بوده و موضوعات مفیدی را درباره مسائل صادراتی خاص دربرگرفته است.

لیو تنها به راس خوش آمد گفت و هیچ کدام اظهارنظری به رسانه ها نداشتند.

لیو که اقتصاددان تحصیل نموده هاروارد و معتمد شی جین پینگ، رییس جمهور چین است، ریاست مذاکرات در اختلافات تجاری را برعهده دارد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه اظهار کرد آمریکا می خواهد مذاکرات هفته جاری به تغییرات ساختاری در اقتصاد چین و افزایش خرید کالاهای آمریکایی از سوی چین منجر گردد.

هدف از خرید بیشتر کالاها و خدمات آمریکایی، کاهش کسری تجاری 375 میلیارد دلاری آمریکا با چین است.

منوچین در نشست وزیران دارایی گروه جی 7 گفت: مذاکرات چین سایر مسائل از جمله تمایل دولت ترامپ به حذف الزامات جوینت ونچرهای چینی و سایر سیاستهایی که انتقال فناوری را اجبار می نمایند پوشش می دهد. وی در این نشست که در کانادا برگزار گردید، هدف خشم متحدان آمریکا نسبت به تعرفه های فولاد و آلومینیوم نهاده شد.

وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرد: اگر بخواهم شفاف بگویم این مذاکرات تنها مربوط به خرید کالاهای بیشتر نسبت بلکه درباره تغییرات ساختاری است.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 773

به "اولتیماتوم چین به آمریکا درباره تعرفه های تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم چین به آمریکا درباره تعرفه های تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید