گیلان باید یکی از پایلوت های طرح تسهیلات فرزندآوری در کشور گردد

به گزارش مجله سایه، تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری با استقبال از طرح تسهیلات فرزندآوری در گیلان بیان نمود این طرح ها باید به عنوان پایلوت در استان گیلان اجرایی گردد تا از کهولت سن در گیلان نیز جلوگیری گردد.

گیلان باید یکی از پایلوت های طرح تسهیلات فرزندآوری در کشور گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز در ملاقات با اقشار زنان گیلان در سالن اجتماعات هلال احمر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: به رسمیت شناختن وجود بانوان، توانمندی و ظرفیت ها از مواردی است که رئیس جمهور به این مسئله اعتقاد داشته و پیگیر آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه توانمندی های چندگانه بانوان یکی از مزیت های مهم آنان است، گفت: سلامت های اقتصادی واخلاقی در حوزه مدیریت از ویژگی های شاخص مدیریتی بانوان است و باید مورد توجه قرار بگیرند .

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از مورد توجه قرار گرفتن بانوان در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد و توضیح داد: در حوزه استاندارد در کالاها، تولیدات و خدمات امیدواریم بتوانیم بازار خوبی را در سطح ملی و بین المللی بدست آوریم و بازارچه های دائمی، فصلی، مرزی و صادراتی ایجاد نموده تا مواردی که در داخل به اشباع رسیده در سطح بین الملل بر روی آن سرمایه گذاری کنیم.

خزعلی با تأکید بر شناسایی احتیاجها، سلیقه ها و تولیدات مورد احتیاج برای بازار بین الملل گفت: با پیگیری این امور در پی تسهیل در صادرات و تولیدات بازار بین الملل و صدور مجوزهای لازم برای بانوان کارآفرین هستیم.

وی بیمه بانوان خانه دار را از مسائلی دانست که سال ها مورد تأکید برنامه دولتها بوده است و اضافه نمود: در پی این هستیم بیمه بانوان سرپرست خانوار را در صورت تامین بودجه تا حدی پوشش دهیم و امیدواریم به مرحله عملیاتی برسیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به پیگیری معاونت بانوان برای مشاغل شناور به منظور فرزندآوری و خانه داری اعلام کرد: جمعیت سالمند گیلان زنگ خطر است و باید شرایطی باشد که خانم ها علاوه بر کار اجتماعی به کار خانوادگی و فرزندآوری نیز بپردازند و این امر باید در گیلان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

خزعلی با تأکید بر اجرایی شدن دورکاری برای بانوان گفت: این امر ممکن است تیغ دولبه ای برای به کارگیری بانوان و استخدام آنان گردد بنابراین باید این موارد را در نظر گرفته و با آنالیز تمام جوانب این امر را عملیاتی کنیم.

وی با استقبال از طرح تسهیلات فرزندآوری در گیلان بیان کزد: این طرح ها باید به عنوان پایلوت در استان گیلان اجرایی گردد تا از کهولت سن در گیلان نیز جلوگیری گردد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بیشترین آسیب را در تغییرات اقلیمی می بینند، اضافه نمود: باید با برنامه ریزی لازم از کسب وکارهای خرد، تسهیلات کشاورزی و زیست محیطی زنان سرپرست خانوار حمایت کنیم و تا جایی که بتوانیم ضامن و وثیقه را برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار حذف خواهیم کرد.

خزعلی تغییر کاربری زمین های کشاورزی را از مسایل مهم استان دانست و تأکید کرد که دولت باید به طور جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

وی ایجاد مشوق های لازم، جلوگیری از صدمات خاص به زنان و خانواده و قانون های حمایتی را از دیگر موارد مورد تأکید برشمرد که به صورت جدی در حال پیگیری به وسیله امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده مجوزهای کارآفرینی را از مسائل جدی کارآفرینان برشمرد و گفت: تا جایی که شرایط و امکانات ما اجازه می دهد از این امور پیگیری و حمایت م کرد.

خزعلی بعلاوه از ارائه مشاوره رایگان تا یک سال بعد از ازدواج نیز اطلاع داد که به وسیله معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در حال پیگیری است.

در انتهای این نشست از راوک داوودپور فرزند شهید مدافع سلامت گیلانی نیز تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10770

به "گیلان باید یکی از پایلوت های طرح تسهیلات فرزندآوری در کشور گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان باید یکی از پایلوت های طرح تسهیلات فرزندآوری در کشور گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید