کمیسر اروپایی: امیدوارم شورشی دموکراتیک علیه جانسون شکل گیرد

به گزارش مجله سایه، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از تعلیق مجلس انگلیس از طرف بوریس جانسون ابراز امیدواری کرد که شورشی دموکراتیک علیه وی شکل گیرد که مانع از پیشبرد اهداف نخست وزیر در برگزیت گردد.

کمیسر اروپایی: امیدوارم شورشی دموکراتیک علیه جانسون شکل گیرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، گونتر اوتینگر، کمیسر آلمانی اتحادیه اروپا درباره مقاومت علیه رویکرد برگزیت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری و در گفتگویی با هفته نامه اشپیگل تأکید کرد: امید من به کسانی است که رویکرد نخست وزیر خود را دنبال نمی نمایند و می خواهند برای منافع و رفاه انگلیس مسئولیت خود را ایفا نمایند.

وی مجدداً از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت نموده گفت: من شخصاً خواهان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستم، اما این سناریو تنها به وسیله برگزاری یک همه پرسی دوم و انتخابات مجدد امکان پذیر است.

وی همچنین انتقاد شدیدی به تصمیم جانسون برای تعلیق مجلس به منظور پیشبرد رویکرد خود در قبال برگزیت وارد نموده گفت: من مدت 26 سال در ایالت بادن وورتمبرگ، نماینده مجلس ایالتی بودم. این مسئله غیر قابل تصور است که مجلس در این منطقه حدود 5 هفته تعطیل گردد.

اوتینگر که کمیسر بودجه اتحادیه اروپا است این مسئله را خوب ارزیابی کرد که یک شورش دموکراتیک علیه اقدامات جانسون شکل گیرد. وی با این حال زمان برای تشکیل اکثریت برای بازیابی حقوق مجلس در این کشور را کم ارزیابی کرد.

بوریس جانسون اخیراً طرح تعلیق مجلس برای پیشبرد اهداف خود در روند برگزیت را به ملکه انگلیس ارائه داده و ملکه نیز با وجود مخالفت های زیاد با این طرح جانسون موافقت نموده است.

بعضی منابع مطلع اعلام کردند که دولت بوریس جانسون به دنبال ادامه تعطیلی مجلس تا 14 اکتبر (22 مهر) است تا مانع از کوشش های نمایندگان برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا گردد.

بریتانیا میخواهد رسماً 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج گردد. تعطیلات تابستانی مجلس انگلیس قرار است 2 اکتبر (10 مهر) به خاتمه برسد و پس از آن نمایندگان احزاب مخالف قصد دارند با تصویب قانونی برگزیت را به تأخیر بیندازند.

بعضی رسانه های غربی گزارش دادند که دولت لندن از ملکه انگلیس خواسته است تا جلسات مجلس را تا 14 اکتبر (22 مهر) تعطیل کند. این اقدام راستا لازم برای برگزیت بدون توافق را هموار خواهد نمود چرا که نمایندگان مجلس دیگر فرصت کافی برای تصویب هر قانونی که مانع از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق گردد، نخواهند داشت.

آبزرور نیز گزارش داده است که جانسون از وزیر دادگستری انگلیس سؤال نموده است که آیا می تواند مجلس را از 9 سپتامبر یعنی 18 شهریورماه به مدت 5 هفته تعطیل کند تا مانع از مخالفت نمایندگان با برگزیت بدون توافق گردد.

جانسون پیش از این تهدید نموده است که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد.

بسیاری از نمایندگان مجلس انگلیس حالا می ترسند که جانسون بخواهد به صورت هدفمند مانع آن ها برای جلوگیری از وقوع سناریوی برگزیت نامنظم گردد.

این اقدام جانسون واکنش های انتقادی زیادی را به دنبال داشته است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 671

به "کمیسر اروپایی: امیدوارم شورشی دموکراتیک علیه جانسون شکل گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسر اروپایی: امیدوارم شورشی دموکراتیک علیه جانسون شکل گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید