لندن: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی اظهار داشت که از زمان خروج از اتحادیه اروپا، منافع لندن در اولویت قرار خواهد گرفت.

لندن: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با سفر به ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: از زمان اجرائی شدن برگزیت، دیگر قوانین و برنامه های ما با اتحادیه اروپا تنظیم و هماهنگ نخواهد شد.

وی در ادامه اضافه نمود: با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ما وارد فاز جدیدی از روابط شده ایم؛ نه اینکه به انتها آن رسیده باشیم. اما همانطور که در مورد مسائلی مانند ویروس کرونا و (روابط با) ایران شاهد بودیم، همچنان به همکاری با اروپایی ها ادامه خواهیم داد.

این درحالیست که چندی بیش و پس از سال ها کشمکش و مناقشه خاتمه برگزیت رسمیت یافت و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد.

برگزیت موضوع یک همه پرسی پر هیاهو در تابستان سال 2016 بود که نزدیک به 52 درصد رای دهندگان با آن موافقت کردند، اما طی سه سال گذشته چگونگی اجرای برگزیت در انگلیس همیشه مورد مناقشه دولت های مختلف قرار گرفته بود و در نهایت انتخابات زودهنگام پارلمانی اخیر و پیروزی دولت محافظه کار بوریس جانسون، به خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شد، اگرچه حدود 11 ماه آینده، به عنوان دوره انتقالی این خروج معین شده و در این زمان انگلیس با دیگر اعضای اتحادیه اروپا بر سر چگونگی ادامه روابط مالی و تجاری پس از خروج مذاکره خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2304

به "لندن: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: همکاری ما با اروپا درباره ایران پس از برگزیت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید