کسب جایزه بین المللی WIPO توسط دانش آموخته دانشگاه شریف

به گزارش مجله سایه، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف با ارائه طرح افزایش نرخ قابل حصول کانال های تداخلی به یاری روش همسونهی تداخل بدون دسترسی به ضرایب کانال های مخابراتی پیروز به کسب جایزه بین المللی WIPO شد.

کسب جایزه بین المللی WIPO توسط دانش آموخته دانشگاه شریف

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، میلاد جانی، دانش آموخته مقطع دکتری از دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با هدایت دکتر محمدرضا عارف عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه توانست با ارائه طرح افزایش نرخ قابل حصول کانال های تداخلی به یاری روش همسونهی تداخل بدون دسترسی به ضرایب کانال های مخابراتی جایزه بهترین اختراعات سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO را دریافت کند.

این جایزه هر ساله از طرف سازمان بین المللی WIPO به تعداد محدودی از برگزیدگان جشنواره خوارزمی با آنالیز این سازمان از کشور ایتالیا اهدا می گردد.

پیش از این میلاد جانی با ارائه این طرح پیروز به کسب رتبه دوم بخش نوآوری در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی شده بود.

میلاد جانی در مورد این طرح گفت: مهمترین نوع اختلال توسط کاربرانی با فرکانس کاری مشابه ایجاد می گردد که نقش مشخص نماینده در محدودیت نرخ ارسال اطلاعات ایجاد می نماید. به این ترتیب در روش های رایج برای کاهش اثر اختلال کل پهنای باند تخصیصی بین کاربران شبکه به طور مساوی تقسیم می گردد.

در سال 2008 روشی نظری ارائه شد که به یاری این روش انقلابی در حوزه ارسال اطلاعات به وجود آمد و چندین بار در مجامع جهانی مختلف از ارائه دهندگان این روش تجلیل شد. این روش که موسوم به همسونهی تداخل یا Interference Alignment است، به این شیوه عمل می نماید که فضای دریافت گیرنده را به دو زیر فضای جدا (مستقل خطی) تقسیم می نماید، این دو زیر فضا دارای تعداد ابعاد برابر هم بوده و یکی از آنها نقش جای گذاری سیگنال مطلوب و دیگری نقش سطل آشغالی برای جای دهی سیگنال نامطلوب دارد. به عنوان مثال در پهنای باند 100 مگاهرتز اگر یک شبکه 10 کاربری را در نظر بگیرید، به یاری این روش هرکدام به 50 مگاهرتز پهنای باند دسترسی دارند. در روش های قبل هر کاربر به 10 مگاهرتز پهنای باند دسترسی داشت. به این ترتیب در شبکه 10 کاربره به یاری این روش می توان در مجموع به نرخ 5 برابری و اگر یک شبکه 100 کاربری را در نظر بگیرید، افزایش 50 برابری در مجموع نرخ کاربران به وجود خواهد آمد.

علی رغم مزایای ذکر شده، متاسفانه در تحقق این روش گلوگاه های مهمی وجود دارد که تا به حال هیچ روش عملیاتی برای تحقق آن ارائه نشده است. طول پیش کد نماینده های بسیار زیاد، فرض سرعت تغییرات زیاد ضرایب کانال ها و دسترسی به اطلاعات ضرایب کانال ها در فرستنده ها که معمولا بیشتر از خود نرخ ارسال اطلاعات است، منجر شده که نتوان این روش را به کارگرفت.

در طرح ارائه شده هریک از گیرنده ها مجهز به یک آنتن جدید خواهند شد که می توانند به نحوی ضرایب دریافت سیگنال را به یاری یک ساختار جدید کنترل نمایند. در اینجا بسیاری از محدودیت های فوق رفع شده و می توان روش همسونهی تداخل را به صورت عملیاتی بدون دسترسی به ضرایب کانال ها و با طول پیش کدنماینده 2 تحقق داد و برای اولین بار یک سیستم عملیاتی بر پایه روش فوق ارائه شده است. به دلیل استفاده از ساختار آنتن های به کارگرفته شده تغییرات ضرایب کانال ها با استفاده از یک روش کدینگ جبران می گردد که نسبت به روش های قبلی دارای کارایی بیشتری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2710

به "کسب جایزه بین المللی WIPO توسط دانش آموخته دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب جایزه بین المللی WIPO توسط دانش آموخته دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید