کرملین: بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه است

به گزارش مجله سایه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت: کرملین بشار اسد را رهبر قانونی سوریه می داند و کوشش می نماید تا بحران این کشور را از جهت سیاسی حل نماید.

کرملین: بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه است

پسکوف امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما متقاعد شده ایم که بشار اسد رئیس جمهورری قانونی دولت سوریه است، ما در کوشش هستیم تا انگیزه ای برای کار در قانون اساسی و به طور کلی برای پیشبرد حل و فصل سوریه در جهت سیاسی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روسیه، بشار اسد را رئیس جمهور مشروع سوریه می داند، توضیح داد: کار برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه به سختی در حال اجرا است اما گزینه جایگزینی نیست.

وی با بیان اینکه کرملین از فرایند رویکرد تقابل گرانه رهبران غرب در قبال روسیه متاسف است، گفت: روسیه دشمن کسی نبوده و نیست و از جانب روسیه خطری کسی را تهدید نمی کند.

پسکوف گفت: روسیه و ترکیه اختلاف نظرهایی در خصوص سوریه دارند اما تعاملات در این زمینه ادامه دارد؛ شرایط همچنان سخت است.

سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه در خصوص مذاکرات روسیه و اتحادیه اروپا برای تایید واکسن اسپوتنیک وی گفت: روسیه همه مدارک برای صدور مجوز واکسن کرونای روسی را به اروپا ارائه نموده است، کار در حال اجرا است.

پسکوف در ارتباط با الحاق کریمه به روسیه گفت : این کار بر اساس همه پرسی در سال 2014 و بر اساس قوانین بین المللی انجام شد و کاملا قانونی بود.

سخنگوی کرملین همچنین تأکید کرد: هیچ بحثی در خصوص مشخص سرنوشت کریمه حتی در نهایت احتمال مطرح کردن موضوع برگزاری همه پرسی مطرح نیست و نخواهد شد و همه چیز در خصوص تمامیت ارضی روسیه در قانون اساسی این کشور نوشته شده است بنابراین برگزاری (همه پرسی) مجدد نقض قانون اساسی فدراسیون روسیه خواهد بود.، ایرنا

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7443

به "کرملین: بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید