کتاب شیوه طراحی ذهنی به چاپ نهم رسید

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ شیوه طراحی ذهنـی که در مقـابل شیـوه طراحی عینـی واقع شده است و می بـایـد قدم به قدم با آن تدریس گردد، شیوه ای است که عملکرد نیروهای ذهنی را در طراحی مورد ارزیابی قرار می دهد. این شیـوه قوای ذهنی هنرجویان را فعـال می نماید و با روش ها و اصول و قواعد خاصی عینیت را از ذهن عبور می دهد. حاصل کار نه تکرار و تقلید عینیست، بلکه طرحی است که ذهنیت هنرجو آن را سـاخته و پرداخته است.

کتاب شیوه طراحی ذهنی به چاپ نهم رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این کتاب قواعد طراحی ذهنی همـراه با روش های مختلف آن در کنار کاربرد هریک در بیـان تصویری را تشـریح می نماید، و هر قـاعده را با ارائه کلیدهای تصـویری، و نمونه ای با استنـاد به کلیدها می آورد. نمونه های تاریخی نیز به عنوان شاهد مستند قواعد عرضه می شوند.

امید است این کتاب که توسط یکی از هنرمنـدان و مدرسـان هنر کشـورمان بر اساس دروس و تمرین های درسی فراوان تکامل یافته و تدوین و عرضه شده، به تدریس طراحی در مراکز آموزش هنری کشورمان کمک رساند.

این کتاب حاصل ده سال تدریس طرّاحی و مبانی هنرهای تجسمی در دانشکده های هنری است. مؤلف که معتقد است در دانشگاه های معتبر امروز دنیا هر دو شیوه طراحی عینی و طراحی ذهنی پابه پای هم تدریس می شوند، در این کتاب سعی نموده است تا اصول و قواعد طرّاحی ذهنی را همراه با روش های مختلف این شیوه در کنار کاربرد هر یک از این روش ها در بیان تصویری تدوین کند. نیز هر اصل و قاعده را با ارائه کلیدهای تصویری و ارائه نمونه هایی از کارهای هنرجویان که با استناد به کلیدها ارائه شده اند، اثبات کند. همچنین نمونه های تاریخی و تصاویر هنری را برای اثبات مدعای خویش به کار گرفته است. کتاب شامل نمودارهای روش تدریس پایه و اصول طراحی ذهنی، شروع شیوه طراحی ذهنی، اصل تصرّف و اصل تغییر و اصل ترکیب (به عنوان سه اصل طراحی ذهنی)، و نتیجه گیری است. مؤلف معتقد است که در فرهنگ ما که با دنیا دل سروکار دارد و شهود و عرفان را می شناسد، هنر تمثیلی و ذهنی و هدف غـایی این هنر با غرب معاصـر فرق می نماید و در کنار دو شیوه مذکور، شیوه طراحی عرفانی را هم باید آموخت. این کتاب برای دانشجویان طراحی، نقاشی، گرافیک، عکاسی و حتی تئاتر بسیار مفید است.

چاپ نهم این اثر در 287 صفحه خشتی مصور، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 43هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5585

به "کتاب شیوه طراحی ذهنی به چاپ نهم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب شیوه طراحی ذهنی به چاپ نهم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید