کاهش هزینه های دانشجو معلمان دستاویزی برای تضعیف دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش مجله سایه، جمعیت فرهنگیان جوان استان آذربایجان شرقی در نامه ا به رئیس هئیت امنای دانشگاه فرهنگیان نوشت: وزیر علوم کاهش هزینه ها را دستاویزی برای تضعیف دانشگاه و توسعه آن را غیر کارشناسی می داند.

کاهش هزینه های دانشجو معلمان دستاویزی برای تضعیف دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران،جمعیت فرهنگیان جوان استان آذربایجان شرقی در نامه ا رئیس هئیت امنای دانشگاه فرهنگیان نوشت: چند روزی است نامه وزیر علوم به رهبر انقلاب، در باب دانشگاه فرهنگیان، اذهان فرهنگیان، دانشجومعلّمان و دغدغه مندان آموزش و پرورش را مکدّر ساخته است.وزیر علوم کاهش هزینه ها را دستاویزی برای تضعیف دانشگاه و توسعه آن را غیر کارشناسی می داند.

متن نامه به توضیح زیر است:

به رئیس هئیت امنای دانشگاه فرهنگیان ؛ جناب آقای دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

در آغاز به صندلی معلّمی خود اتّکا می کنیم و عنوان پیش از نامتان را برایتان معنا و روشن می سازیم ؛ رئیس به معنای عظیم و سرپرست می باشد . هیات مفهوم جمع و گروه را با خود دارد. اُمنا جمع مکسر واژه امین است ،و به معنی امانت داران می باشد. به زبان ساده تر شما سرپرست گروهی هستید که دانشگاه فرهنگیان به شما به امانت سپرده شده است.

واقعیّت آن است که نگارش این نامه از باب درخواست اصلاح و تحوّل و ... در دانشگاه فرهنگیان نمی باشد ، چرا که مدّت ها است همگان از تدبیر شما در همه عرصه ها نااُمید گشته اند و چه به جا می باشد که بیت معروف سعدی، حق کلام را ادا کند :

امیدوار بود آدمی به خیر کسان

مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

جناب آقای روحانی ، چند روزی است نامه وزیر علوم به رهبر انقلاب، در باب دانشگاه فرهنگیان، اذهان فرهنگیان، دانشجومعلّمان و دغدغه مندان آموزش و پرورش را مکدّر ساخته است.وزیر علوم کاهش هزینه ها را دستاویزی برای تضعیف دانشگاه و توسعه آن را غیر کارشناسی می داند.

جناب آقای رئیس جمهور! درست است که شما در هیچ یک از جلسات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان شرکت نداشته اید و دانشگاه فرهنگیان را تنها زمانی جزء دانشگاه های دولت دانستید که احساس کردید آسمان سایر دانشگاه ها در روز دانشجو ابری است و بدون دوربین و خبرنگار به دانشگاه فرهنگیان پناه آوردید! اما بهتر آن است حداقلّ در جلسه هیات دولت، وزیر علوم را ملزم فرمایید که نگاهی به سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش بیندازد، اگر تلخیصی انجام دهند و خدمتتان تقدیم دارند، منّت دار ایشان خواهیم بود!

جناب رئیس! لازم نمی باشد از وزیر علوم در این زمینه استیضاح به عمل آورید، احتمالاً ایشان از سیل بلا هایی که از طلوع دولت تدبیر و امید بر سر دانشگاه فرهنگیان آمده است، بی اطلاع هستند. شما که خوب یادتان است آقای رئیس!

کوچک ترینشان انتصاب چند ساله سرپرست این دانشگاه بود که با ماهیت آن مخالف بود؛ سرپرستی که شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم ریاست وی را تائید نمی کرد و با مدد تبصره ، حکم سرپرستی وی تائید می شد.

خاطر مبارکتان است که از سال 92 آغاز به کاستن از تعداد ورودی های دانشگاه کردید ، حتی در استخدام این تعداد قلیل از ورودی های 93 و 94 با تاخیر حدوداً یک ساله اقدام به صدور حکم استخدام رسمی آزمایشی کردید. شما وزیر علوم را توجیه بفرمائید که توسعه غیر کارشناسی برای برطرف احتیاج مقطعی، حاصل آن سال هایی می باشد که اراده ای در دولت وجود داشت که دانشگاه فرهنگیان را به صورت کمّی و کیفی تضعیف کند و توجهی به نیروی انسانی مورد احتیاج آموزش و پرورش در سال های آینده نبود.

کاش کورسوی امیدی برای اصلاح بود، تا برایتان از ابهام کسری 25 و 45 درصدی از حقوق دانشجو معلّمان که با بر سر کار آمدن دولت تدبیر و امید منعقد شد، یا مقاومت دولت برای پرداخت عیدی دانشجو معلّمان می گفتیم. از واحد های درسی غیر ضروری و واحد های ضروری که جایشان در سرفصل دروس ارائه شده خالی است.

از سیاسی کاری های جذب کارکنان و اساتید، تهدید و حتی شکایت از دانشجو معلّمان به خاطر مسائل صنفی، عدم ارائه یارانه رفاهی برابر با سایر دانشگاه های دولتی و معضلات از این قبیل که مکرراً توسط فرهنگیان اظهار می شوند و توسط دولت مردان ناشنیده می مانند.

فرصت زیادی از دست داده اید و زمان محدودی از ریاست شما بر قوه مجریه باقی است، درست است که اظهارات وزیر علوم ، ناله بی تدبیری در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است. اما تف سر بالایی است از درون هیات دولت! پس به یقین تعصب هیات دولت و دانشگاه فرهنگیان، به عنوان رئیس هیات امنا بیشتر به شما می رسد!

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6231

به "کاهش هزینه های دانشجو معلمان دستاویزی برای تضعیف دانشگاه فرهنگیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش هزینه های دانشجو معلمان دستاویزی برای تضعیف دانشگاه فرهنگیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید