کارشناس یمنی: ریاض و واشنگتن، داعش و القاعده را به یمن فرستادند

به گزارش مجله سایه، یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی گفت که ائتلاف سعودی، تمامی مزدوان دنیا را به یمن کشانده و آمریکا آنان را جذب نموده است.

کارشناس یمنی: ریاض و واشنگتن، داعش و القاعده را به یمن فرستادند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بیش از سه ماه است که ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان راهبردی مأرب با نیروهای دولت مستعفی و عناصر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی درگیر هستند.

سرتیپ عزیز راشد على کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمن درباره مأرب گفت: استان مأرب در درجه نخست دارای اهمیت مالی است. به خاطر مرزهای مشترک با عربستان سعودی، اهمیت سیاسی نیز دارد.

راشد علی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مأرب بر استانهای جنوب شرقی یمن مانند حضرموت، المهره و شبوه که دارای منابع نفتی است، اشراف دارد.

وی ادامه داد، فرستاده آمریکا در یمن در پی این است که نیروهای یمنی در این مناطق پیشروی ننمایند؛ زیرا می داند که با تسلط بر منابع نفتی مأرب، دولت نجات ملی یمن، درآمد آن را به بانک مرکزی تحویل خواهد داد و سود آن به همه مردم یمن خواهد رسید.

این کارشناس یمنی بر این باور است که اگر دولت صنعاء پیروز به انجام این کار گردد، باعث خواهد شد که مردم یمن علیه اشغالگران آمریکایی و سعودی دست به اعتراض و تظاهرات بزنند و به پا خیزند.

راشد علی ادامه داد، ائتلاف سعودی، تمامی مزدوان دنیا را به یمن کشانده است که القاعده و داعش نیز این افراد هستند که آمریکا آنان را جذب یمن کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ورود این تروریستها به یمن را تسهیل کرد، خاطر نشان کرد، آمریکاییها می دانند که ارتش و کمیته های مردمی تصمیم آزادسازی مأرب را اتخاذ نموده اند.

این کارشناس یمنی بر این باور است، ارتش و کمیته های مردمی بسیار به مأرب نزدیک شده اند و هر روز مواضع زیادی را آزاد می نمایند، ولی ائتلاف سعودی و آمریکا بر روی القاعده حساب ویژه باز کردند.

راشد علی خاطر نشان کرد، القاعده در برابر ارتش و تجربه نیروهای یمنی، چیزی ندارد و به همین دلیل نمی توان از آزادسازی مأرب منصرف شد.

وی در انتها تأکید کرد، آزادی مأرب یک تصمیم سیاسی، ملی و حاکمیتی است؛ چرا که یمن به نفت و گاز احتیاج دارد و آمریکا هم نفت کشور را غارت می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7967

به "کارشناس یمنی: ریاض و واشنگتن، داعش و القاعده را به یمن فرستادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس یمنی: ریاض و واشنگتن، داعش و القاعده را به یمن فرستادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید