عمق امارات را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه العربی، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به امارات عربی متحده هشدار داد.

عمق امارات را هدف قرار خواهیم داد

وی گفت: معامله ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت های نظامی خود را همانند گذشته در یمن به کار خواهد گرفت.

محمد البختی در ادامه اظهار داشت: البته چند سال پیش امارات در پی آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجدداً در حال تنش زایی است.

البخیتی ادامه داد: وی اضافه کرد: امارات اوضاع بسیار شکننده ای دارد اقتصاد امارات به نفت و گاز متکی است. ما از اینجا به امارات توصیه می کنیم که به اقدامات تنش زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در شرایط جنگی قرار داریم.

عضو دفتر سیاسی انصارالله بعلاوه از آمادگی انصارالله یمن برای واکنش سریع و کوبنده سخن گفت.

امارات متحده عربی قبل از سال 1971 میلادی با عنوان امارات متصالحه و امارات ساحل عمان. شناخته شده بود. واژه امارات به معنی شیخ نشین یا امیرنشین بوده و عنوان امارات متحده عربی نیز به معنی شیخ نشین های متحد عربی می باشد.

این کشور با مساحتی حدود 83٬600 کیلومترمربع در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان واقع بوده و از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال به خلیج فارس منتهی می گردد. مؤسس و بنیادگذار حکومت موجود در این شیخ نشین شیخ زائد بن سلطان آل نهیان می باشد. امارات در 2 دسامبر سال 1971 میلادی به عنوان یک کشور در نقشه جغرافیایی شناخته شد؛ اما هم اکنون دخالت های پنهان و آشکار آن در امور کشورهای عربی و منطقه و نقش بی ثبات کننده آن بر همگان روشن است.

امارات همیشه به تبعیت از عربستان سعودی نقش منفی و مخربی در بی ثبات سازی کشورهای مختلف منطقه ایفا نموده است. این نقش منفی و مخرب به ویژه پس از شروع جنگ یمن در سال 2015 بیش از پیش نمایان شد.

نقش مخرب امارات در یمن اوضاع کاملاً تعیین است و دخالت امارات در یمن و اهداف سلطه گرانه آن در این کشور هم بر کسی پوشیده نیست. امارات نقش کثیفی در یمن و نابودی زیر ساختهای آن ایفا نموده است و هزاران نفر از مردم بی گناه یمن را به شهادت رسانده است. امارات همچنان به غارت منابع یمنی ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11211

به "عمق امارات را هدف قرار خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمق امارات را هدف قرار خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید