پاکستان اظهارات وزارت خارجه آمریکا در مورد وام های گرفته شده از چین را رد کرد

به گزارش مجله سایه، اسلام آباد ضمن رد اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد مبهم بودن وام های پرداختی از سوی چین اعلام نمود: واشنگتن در روابط پکن و اسلام آباد دخالت نکند.

پاکستان اظهارات وزارت خارجه آمریکا در مورد وام های گرفته شده از چین را رد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، وزارت خارجه پاکستان ضمن واکنش به اظهارات آلیس ویلز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص آسیای جنوبی و مرکزی گفت: گفته های وی دلایل مستندی ندارد.

وزارت خارجه پاکستان تاکید نمود: تمام وام هایی که از چین گرفته شده معین است و میزان سودی که پاکستان باید به پکن بپردازد نیز 6 درصد است.

این وزارت خانه گفت: آمریکا نباید با اطلاعات غلط در خصوص روابط دیگر کشورها نظر داده و کوشش کند تا ارتباط خوب میان کشورها خراب شود.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: بیشترین سرمایه گذاری چینی ها در خاک پاکستان به کریدور مالی مشترک دو کشور بر می شود که 90 درصد کارمندان پروژه های آن پاکستانی هستند.

لازم به ذکر است آلیس ویلز روز گذشته اعلام نموده بود: چین بزرگترین وام دهنده میان کشورهای دنیا است و پاکستان را نیز در دام وام های خود اسیر نموده است.

وی توضیح داد: اسلام آباد جزئیات این وام ها را اعلام ننموده ولی ما می دانیم که وام های چین اقتصاد پاکستان را فلج خواهد نمود.

از سوی دیگر یاو جنگ سفیر چین در پاکستان نیز ضمن واکنش به سخنان ویلز گفت: اگر پاکستان در بازپس دادن وام ها مشکل دارد ما می توانیم به اسلام آباد مهلت بیشتری بدهیم و مسئله ای در این خصوص وجود ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1156

به "پاکستان اظهارات وزارت خارجه آمریکا در مورد وام های گرفته شده از چین را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان اظهارات وزارت خارجه آمریکا در مورد وام های گرفته شده از چین را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید