واکسن کرونا چگونه به دست ما می رسد؟ آکسفورد پاسخ می دهد

به گزارش مجله سایه، واکسن کرونا در آخرین اخباری که در اختیار داشتیم به وسیله تیمی پژوهشگر در انگستان به تست انسانی رسیده بود و نتایج خوبی هم ثبت کرد؛ اما چون که زمان کافی برای مشاهده نتایج تست انسانی نگذشته بود هنوز به آن بی اعتماد بودیم. در اینجا می توانید در این باره بیشتر بخوانید.

واکسن کرونا چگونه به دست ما می رسد؟ آکسفورد پاسخ می دهد

آکسفورد گفت که تست واکسن کرونا ویروس که بر پایه پروتئین های تنباکو است مرحله تست انسانی را با موفقیت طی کرد. تیم پژوهش آکسفورد و محققان موسسه ملی سلامت انگلستان، در هند مستقر شده و آزمایشات مربوط به واکسن کرونا ویروس را در کشورهای آفریقایی و برزیل تست کردند. این واکسن تا به حال نتیجه منفی نداشته است. پیش از مرحله آزمایشات انسانی، این گروه واکسن ساخته شده را بر روی 6 میمون آلوده به کرونا ویروس تست کردند و خوشبختانه هر 6 تا میمون نتایج خوبی را نشان دادند. آکسفور تاکید می نماید نتیجه خوبی را که از سیستم ایمنی بدن حیوانات گرفتیم را از سیستم ایمنی بدن انسان نیز خواهیم گرفت.

عملکرد واکسن ظاهرا به این گونه است که از تکثیر بیشتر ویروس در بدن جلوگیری می نماید. واکسن در بخش کوچکی به نام اسپایک از ویروس متمایز است. این واکسن با عملکرد مخصوص به خود، بدن را به رسمیت شناخته و تمام کوشش خود را برای فراوری آنتی ویروس در بدن می نماید تا ویروس را ریشه کن کند.

در این باره بخوانید:

آیا واکسن مدرنا می تواند مقابل ویروس کرونا بایستد؟

دقت کنید؛ چرا مبتلایان به کرونا ممکن است دوباره مبتلا شوند؟

آکسفورد اعلام نموده است که این واکسن تا حدود ماه آبان یا آذر در دسترس همگان قرار می گیرد و قیمت تقریبی آن حدود 13 دلار است که از نظر آکسفورد این قیمت بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. قیمت تقریبی به تومان، حدود 290 هزار تومان است. این واکسن در واقع برای بیماری مرس ساخته شده است که در سال 2012 رواج داشت. حالا این واکسن برترین گزینه پیش رو برای مهار کردن بیماری کرونا است. برای مرحله اول فراوری، کسفورد در تدارک فراوری 17 میلیون دوز از این واکسن است.

منبع: ایندین اکسپرس

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9807

به "واکسن کرونا چگونه به دست ما می رسد؟ آکسفورد پاسخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا چگونه به دست ما می رسد؟ آکسفورد پاسخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید