هدفگذاری استقرار دولت الکترونیک

به گزارش مجله سایه، تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید، استقرار دولت الکترونیک بوده و ما نیز کوشش کردیم خدمات و یک سری بانک های اطلاعاتی مهم در حوزه زنان و شاخص های عدالت جنسیتی و پایش اسناد را در قالب هشت سامانه تدوین کنیم.

هدفگذاری استقرار دولت الکترونیک

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشستی که به مناسبت روز زن در حضور رییس جمهوری برگزار گردید، اضافه کرد: این سامانه ها کار مفصل علمی با همکاری مرکز آمار ایران بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم ثمرات این سامانه ها در همه استان ها و برای زنان ایران باشد.

پروانه درویشی یکی از کارآفرینان استان ایلام نیز در این نشست ویدیو کنفرانس بیان نمود: در استان ایلام بیش از هزار نفر را آموزش دادم و 50 نفر در کارگاه مشغول به فراوری صنایع دستی هستند. در این راستا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی حمایت های لازم را انجام داده اند و از تسهیلات صندوق کارآفرینان امید استفاده نموده ام.

صفایی نیا معاون توسعه و مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار کرد: زنان در همه زمینه های اجتماعی و سیاسی حضور دارند. با همت و دغدغه موثر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و دولت، تصمیمات در حوزه زنان در حد شعار نمانده و اجرایی شده است. از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه زنان می توان به تدوین شرایط زنان کشور در هر استان اشاره نمود. همچنین می توان به تببین عدالت های جنسیتی و ابلاغ آن به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در استان ها اشاره نمود. همچنین وزارت کشور را به عنوان وزارتخانه پیش رو در این زمینه می توان اشاره نمود. امروز با حمایت های دولت تدبیر و امید 211 مدیر زن در استان های مختلف داریم.

پروین برادران مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران کوهرنگ از استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: جهش مالی و خروج از اقتصاد تک محصولی با موفقیت شرکت های دانش بنیان با سرعت بسیار زیاد در حال اجرا است. هر روز شاهد این نوع کار آفرینی و جایگزینی شرکت های سنتی با شرکت های با ارزش اضافه نموده بالا هستیم و نیازمند توسعه زیرساخت های پارک های علم و فناورانه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه پویای کشور هستند و با نقش مادری و همسری می توانند معادلات اجتماعی مثبت را رقم بزنند، اضافه کرد: زنان در شبکه علمی و مالی کشور نیازمند حمایت هایی هستند که ایران را در تراز کشورهای پیشرفته قرار می دهد. تبدیل فرآیندها و قوانین برای زنان به عنوان بازوی توانمند جامعه منجر به تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسل آینده کشور می گردد.

سامانه رصد و پایش زنان خانواده در این نشست ویدیو کنفرانس رونمایی شد. همچنین سه کتاب بانوی اول درباره زندگی حضرت خدیجه (س)، برنامه عملیاتی دستگاه های کشور در حوزه زنان و کتاب جشنواره دختران و خانواده نیز در این نشست رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7091

به "هدفگذاری استقرار دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری استقرار دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید