نماینده مردم کرج خواهان معین و تکلیف شرایط وزارت صمت شد

به گزارش مجله سایه، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد خواهان اجرای ماده 234 برای رسیدگی به استنکاف رئیس جمهور از معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

نماینده مردم کرج خواهان معین و تکلیف شرایط وزارت صمت شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، با توجه به گذشت بیش از 4ماه از بلاتکلیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به هم ریختگی شدید بازار کالا های مصرفی و نابسامانی در زنجیره فراوری و تأمین مایحتاج اساسی مردم و ازسویی عدم پاسخگویی دولت در این خصوص، این درخواست ارائه شده است.

متن این درخواست که در سامانه قانون گذاری مجلس ثبت شده و درحال جمع آوری امضاء توسط کنندگان می باشد به این توضیح است:

باسمه تعالی

برابر اصل 135 قانون اساسی و تبصره 2 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، چنانچه وزارتخانه ای به هر دلیل فاقد وزیر باشد رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف سه ماه وزیر مربوطه را معرفی نماید.

این در حالی است که با وجود گذشت بیش از یک ماه از سرانجام مهلت قانونی، همچنان وزارت صمت به صورت سرپرستی اداره می شود که خلاف صریح قانون می باشد.

این موضوع با وجود نابسامانی شدید بازار های کشور اهمیت مضاعف می یابد؛ لذا درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی درباره این استنکاف از قانون را داریم.

پی نوشت:

طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل 10 نفر از کنندگان و یا هر کدام از کمیسیون ها، استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله به وسیله هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی ربط ارجاع می شود.

کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت 10 روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را به وسیله هیأت رئیسه به مجلس ارائه می دهد.

چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی صلاح ارسال می شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5240

به "نماینده مردم کرج خواهان معین و تکلیف شرایط وزارت صمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مردم کرج خواهان معین و تکلیف شرایط وزارت صمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید