مصاحبه، تحلیلگر آمریکایی: طرح ترامپ برای اعزام ارتش به شهرها با هدف تعلیق انتخابات نوامبر است

به گزارش مجله سایه، یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی بر این باور است که تهدید ترامپ برای اعزام ارتش با هدف برقراری نظم در کشور پس از اعتراضات مربوط به وحشیگری پلیس، راهی برای ایجاد بهانه ای است تا حکومت نظامی را در سراسر کشور برقرار نموده و انتخابات نوامبر را به تعویق بیندازد.

مصاحبه، تحلیلگر آمریکایی: طرح ترامپ برای اعزام ارتش به شهرها با هدف تعلیق انتخابات نوامبر است

مایلس هوئینگ تحلیلگر سیاسی آمریکایی که در سال 2016 میلادی نامزد حزب سبز در انتخابات کنگره ایالات متحده بوده در مصاحبه با خبرنگاران تاکید نمود: ترامپ اکنون تهدید می نماید که ارتش را به شهرها اعزام خواهد نمود اگر ایالت ها نتوانند قدرت کافی را برای برقراری نظم نشان دهند، آن هم با توجه به غارت های انجام شده. ولی این اقدام ترامپ می تواند علیه مقاومت مردم در برابر وحشیگری پلیس باشد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این اقدام ترامپ تنها یک ابزار مبارزات انتخاباتی نیست بلکه راهی برای ایجاد یک بهانه است تا حکومت نظامی را در سراسر کشور برقرار نموده و انتخابات نوامبر را تعلیق کند.

در ادامه متن کامل این مصاحبه را ملاحظه می فرمایید:

خبرنگاران: جورج فلوید، مرد غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی پس از فشاری که یک مامور پلیس آمریکایی با زانو به مدت بیش از 8 دقیقه بر گردنش وارد کرد، جان خود را از دست داد، علی رغم آنکه او گریه می کرد و می گفت نمی توانم نفس بکشم. مرگ او موجب اعتراضات گسترده ای در سراسر آمریکا شده است، این اعتراضات با سرکوب شدید پلیس روبرو شده است. دیدگاه شما درباره واکنش دولت آمریکا به این تظاهرات اعتراض آمیز چیست؟

هوئینگ: در این راهپیمایی ها 3 جنبه وجود دارد که به طور کامل پوشش داده نشده است. بدیهی است که جنبش جان و زندگی سیاهپوستان مهم است، نیروی محرک اصلی است. بیش از 400 سال است که با آمریکایی های آفریقایی تبار مانند برده های اولیه و شهروندان درجه 2 رفتار می گردد. اکنون سال 2020 است و حقوق کامل شهروندی هنوز بخشی از زندگی عادی جامعه سیاهپوستان آمریکایی نیست و احتمالا هرگز نخواهد بود. این حقوق شامل حق رای دادن توسط دو حزب سیاسی آمریکا سرکوب شده است. در بیشتر مواقع، تظاهرات و راهپیمایی ها واقعا صلح آمیز بوده است. به آنها اجازه داده نشده است تا اعتراضات خود را فراتر از تظاهرات و مباحث تلویزیونی مطرح نمایند. اعتراضات آمریکا غالبا به صورت برگزاری تظاهرات نشان داده شده است و در این موارد همراه با مسدود کردن ترافیک، محاصره ساختمان ها و مباحث و مناظرات گسترده تلویزیونی بوده و همه تصور می نمایند این اقدامات می تواند تغییر اساسی را در زندگی آنها ایجاد کند. ولی این طور نخواهد بود. شاید قوانینی تصویب گردد که رفتار پلیس را اصلاح کند اما علت کلی سوء استفاده از سیاهپوستان، نظام سرمایه داری است که به طور کامل دست نخورده باقی خواهد ماند، آن هم با توجه به اینکه پلیس همچنان بازوی کنترل وال استریت باقی خواهد ماند.

دومین جنبه، حضور آنارشیست ها، افراد غالبا جوان و سفیدپوست ها و سایر افرادی است که همین طور فکر می نمایند، کسانی که درک می نمایند که این جنبش تنها زیر مجموعه ای از یک مشکل عظیمتر یعنی نظام سرمایه داری است. تصویب قوانین برای اصلاح سیاست های پلیس، مستلزم بازسازی کامل ساختارهای تفکر پلیس است. اشاره من به کل نیروی پلیس نیست چرا که هنوز احتیاج به حضور نیروی پلیس احساس می گردد ولی صحبت من خلع سلاح کل نیروی پلیس در سراسر ایالات متحده است. وظیفه اصلی پلیس در آمریکا حفاظت از نظام سرمایه داری است. آنها بهتر از ارتش های بسیاری از کشورها مسلح شده اند. هدف آنها ارعاب مردم و حفاظت از املاک و اموال خصوصی شرکت های عظیم است. پلیس یک ارتش اشغالگر در شهرهای ما به شمار می رود که همیشه با گشت زنی قصد ارعاب افراد رنگین پوست و فقیر را دارد. هر چه بهتر این کار را انجام دهند، بودجه بیشتری را دریافت خواهند کرد.

جنبه سوم نیز که علنی نمی گردد، این است که بخش زیادی از غارت ها و خشونت ها توسط عناصر راستگرای افراطی صورت می گیرد که به دنبال کشاندن ارتش کاملاً مجهز به خیابان ها هستند تا یک جنگ نژادی را شروع نمایند. اینها افرادی هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آنها می خواهد یا حتی آنها را تشویق می نماید. رفتار رئیس جمهور آمریکا از همان شروع فعالیت های انتخاباتی، تحریک آمیز بوده است. این مساله نیز بسیار احتمال دارد که پلیس در بعضی غارت ها و خشونت ها نقش داشته باشد. ما در ناآرامی های بالتیمور در سال 2015 مشاهده کردیم که یک گروه از نیروهای پلیس، در غارت ها دست داشتند. این یک تاکتیک معمولی پلیس در سراسر آمریکا است.

خبرنگاران: به نظر می رسد ایالات متحده یک تضاد و تعارض است. اصول مبنایی این کشور بر اساس آرمان های آزادی و برابری است ولی کشوری است که با محرومیت سیستماتیک و سرکوب رنگین پوستان دست به گریبان است. از همان ابتدا، بسیاری از قوانین و سیاست های عمومی این کشور برای جلوگیری از مشارکت کامل مردم رنگین پوست در فعالیت های اجتماعی و سیاسی پایه گذاری شده است. دلیل این مساله چیست؟

هوئینگ: اعلامیه استقلال این کشور در همان زمان نیز رادیکال بود و اصول اساسی تاسیس و پایه گذاری بسیاری از کشورهای جدیدتر نهاده شد. در آن موقع، آزادی تنها مخصوص مردان سفیدپوست بود که مال و دارایی داشتند. قانون اساسی فقط می توانست در صورتی از سوی همه 13 ایالت تکمیل و امضا گردد که برده داری و قدرت تسلط و مالکیت زمین به خصوص در جنوب کشور را به رسمیت می شناختند. بنابر این از همان ابتدا نیز هیچ تمایلی برای احترام گذاشتن به آرمان های حقوق بشر برای همه ساکنان کشور جدید وجود نداشته است. ولی سعی کردند تا این طور وانمود و نشان دهند. گرچه نژاد یک عامل مهم در جلوگیری از مشارکت کامل در زندگی آمریکایی است ولی این مساله یک زیرمجموعه برای نظام سرمایه داری است. برده داری با هدف تامین نیروی کار ارزان قیمت برای کشاورزی بود. مبارزه برای اتحادیه های کارگری و حقوق نیروی کار به خصوص در شمال آمریکا، غالبا شامل سیاهپوستان نشده است.

خبرنگاران: ترامپ تهدید نموده است که ارتش را برای برقراری نظم به شهرها خواهد فرستاد، اگر فرمانداران قادر به برقراری نظم نباشند. نظر شما درباره این موضع ترامپ چیست؟

هوئینگ: این مساله در حال تبدیل شدن به کلیشه است ولی ترامپ یک دیکتاتور است. او ذاتا نژادپرست است که درک درست و کاملی از اصول دموکراتیک ندارد و به تاکتیک های سرکوب گرایانه و اقتدارمآبانه اعتقاد دارد. ترامپ اکنون تهدید می نماید که ارتش را به شهرها اعزام خواهد نمود اگر ایالت ها نتوانند قدرت کافی را برای برقراری نظم نشان دهند، آن هم با توجه به غارت های انجام شده، ولی این اقدام ترامپ می تواند علیه مقاومت مردم در برابر وحشیگری پلیس باشد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این اقدام ترامپ تنها یک ابزار مبارزات انتخاباتی نیست بلکه راهی برای ایجاد یک بهانه است تا حکومت نظامی را در سراسر کشور برقرار نموده و انتخابات نوامبر را تعلیق کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4641

به "مصاحبه، تحلیلگر آمریکایی: طرح ترامپ برای اعزام ارتش به شهرها با هدف تعلیق انتخابات نوامبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، تحلیلگر آمریکایی: طرح ترامپ برای اعزام ارتش به شهرها با هدف تعلیق انتخابات نوامبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید