نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر خواهان سرانجام تحصن معترضین در مرز با هند شد

به گزارش مجله سایه، رئیس منطقه آزاد کشمیر اظهار داشت هدف معترضین محکوم کردن اقدامات هند پیش روی جهانیان بود که انجام شد.

نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر خواهان سرانجام تحصن معترضین در مرز با هند شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، راجا فاروق حیدر نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر ضمن تقدیر از هزاران فردی که در اعتراض و تحصن علیه برقراری حکومت نظامی در کشمیر اشغال شرکت نموده بودند خواهان بازگشت آنها شد.

وی گفت: هزاران پاکستانی و کشمیری طی روزهای اخیر خود را به مرز مشترک هند و پاکستان رسانده و کوشش کردند وارد خاک هند شوند.

فاروق حیدر گفت: آنها در اصل می خواستند صدای اعتراض خود را به گوش دولت هند برسانند و خشم خود را به مردم دنیا نشان دهند که این اتفاق رخ داد.

نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر اضافه نمود: از معترضین می خواهم که به تحصن خود خاتمه دهند و اجازه حل شدن مساله به وسیله پیگیری های سیاسی را به ما بدهند.

وی تاکید نمود: ما تا زمان حل شدن مساله کشمیر و خاتمه یافتن حکومت نظامی در کنار مردم منطقه خواهیم ایستاد.

این در حالی است که افراد معترض بارها خواهان صدور مجوز ورود به خاک هند شده و از دولت پاکستان خواسته اند با برداشتن موانع اجازه ورود به خاک هند و یاری به کشمیری های گرفتار شده را صادر کند.

پیش از این عمران خان نیز از معترضین خواسته بود با ورود به خاک هند اجازه ندهند دهلی نو از مساله کشمیر به نفع خود سوء استفاده کند.

لازم به ذکر است از حدود 65 روز پیش میلیون ها نفر از مردم کشمیر توسط نظامیان هندی در خانه های خود حبس شده اند و شرایط بسیار بدی را سپری می نمایند.

هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 714

به "نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر خواهان سرانجام تحصن معترضین در مرز با هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر خواهان سرانجام تحصن معترضین در مرز با هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید