واکنش پاکستان به ادعای هند مبنی بر تصرف تمام منطقه کشمیر

به گزارش مجله سایه، در پی ادعای وزارت خارجه هند مبنی بر تصرف کشمیر تحت کنترل پاکستان و الحاق آن به خاک خود وزارت خارجه پاکستان واکنش نشان داد.

واکنش پاکستان به ادعای هند مبنی بر تصرف تمام منطقه کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، در حالی که بحران در کشمیر تحت اشغال هند همچنان ادامه دارد وزارت خارجه این کشور روز گذشته گفت: به زودی مناطقی از کشمیر که تحت کنترل پاکستان است را نیز تصرف و آن را به خاک خود ملحق خواهیم کرد.

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص گفت: سخنان وزیر خارجه هند غیر مسئولانه بود زیرا او آشکار از تجاوز به حریم پاکستان سخن گفته است.

وی توضیح داد: اینگونه سخنان تنها به افزایش تنش ها و حل نشدن مسائل موجود منجر خواهد شد و ما امیدواریم دستگاه دیپلماسی هند این مساله مهم را در نظر بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: ما با تمام توان آماده ایم تا از حریم خود دفاع کنیم و هیچ قدرتی توان تجاوز به خاک ما را ندارد.

وی اضافه کرد: اسلام آباد به وسیله نهادهای مسئول بین المللی در کوشش است تا مشکل موجود را حل نموده و صلح وثبات را به منطقه جنوب آسیا بازگرداند.

لازم به ذکر است از 72 سال پیش تاکنون تنش بر سر کشمیر میان هند و پاکستان وجود دارد و دو کشور مدعی مالکیت این منطقه هستند.

سازمان ملل با ورود به این بحران از دو کشور خواسته بود با برگزاری یک همه پرسی آزادانه تکلیف کشمیر را به دست مردمش بسپرند ولی هند مخالف برگزاری یک همه پرسی شفاف است.

دولت دهلی نو از 45 روز پیش با لغو قوانینی که تناسب جمعیت در کشمیر را حفظ می کرد کوشش خود را برای به اقلیت کشاندن مسلمانان جدی نموده است.

هند طی 3 دهه اخیر حدود 100 هزار کشمیری را کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 681

به "واکنش پاکستان به ادعای هند مبنی بر تصرف تمام منطقه کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پاکستان به ادعای هند مبنی بر تصرف تمام منطقه کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید