مصاحبه، دفتر سیاسی طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشند

به گزارش مجله سایه، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن ابراز امیدواری از شروع مذاکرات صلح در دوحه، تاکید نمود که هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشد.

مصاحبه، دفتر سیاسی طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشند

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت وگو با خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران درباره مذاکرات بن بست مذاکرات بین الافغانی اظهارداشت که مذاکرات بین الافغانی بر اساس تعطیلات عید سعید فطر متوقف شده بود اما این امیدواری وجود دارد که به زودی شروع گردد.

وی با اشاره به سفر بعضی از اعضای تیم مذاکره دولت افغانستان به دوحه اضافه کرد که بین هر دو تیم تماس هایی وجود دارد و بر اساس لزوم و ضرورت نشست هایی هم انجام شده و در آینده نیز برگزار می گردد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پاسخ به خواسته های دو طرف در مذاکرات قطر گفت: چیزی که به امارت اسلامی مربوط می گردد، این است که افغانستان آزاد گردد و هیچ نیروی خارجی نیز در کشور ما حضور نداشته باشد همچنین یک نظام اسلامی و متمرکز جوابگوی خواسته های ملت و مسئولیت پذیر تشکیل و ایجاد گردد.

محمد نعیم همچنین درباره تشدید حملات طالبان همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز اظهارداشت: با شروع خروج نیروهای خارجی اداره کابل حملاتش را تشدید نموده است، چیزی که چند روز پیش نیز به اصطلاح وزیر داخله (وزیر کشور) به صراحت بیان کرد که آنها پنجاه درصد حملات را افزایش داده اند و امارت اسلامی هفت درصد. آنها می خواهند به این شکل وانمود سازند که نباید نیروهای خارجی از کشورمان خارج شوند.

وی ادامه داد که اداره کابل از فاسدترین نظام ها در دنیا است و به این شیوه ها به امارت اسلامی اتهام می بندد تا ذهنیت ها را از خود به دیگر سو متمایل کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین درباره نظامی اسلامی که این گروه خواهان آن است نیز گفت که نظام اسلامی را که ما می خواهیم بسیار واضح است. باید راسخ بر اساسات دین اسلام و عقیده مردم و ملت باشد. مسئولیت پذیر باشد. توانمندی حفاظت و امنیت مردم را داشته باشد. از هرگونه فساد پاک باشد. حقوق همه هموطنان از جمله زنان و اطفال را تضمین کند و هر کسی صندلی خودش را بشناسد، افراد در برابر نظام دست به سلاح نبرند.

دو روز قبل محمد امین احمدی عضو ارشد تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان بیان کرد که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مسئولیت دفاع و حل بحران به عهده شهروندان این کشور قرار گرفته است و این فرصت تازه ای برای افغان ها به عنوان یک ملت است.

وی اظهارداشت که قرار است دور سوم مذاکرات با طالبان شروع گردد و خواست اساسی طرف جمهوریت برقراری آتش بس است.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان ضمن اعتراف به عدم پیشرفت مذاکرات صلح، گفت که افغانستان به اندازه گذشته با صلح فاصله دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8290

به "مصاحبه، دفتر سیاسی طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، دفتر سیاسی طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید