عراق، توصیه صالح درباره تشکیل دولت، تأکید جریان حکمت بر رأی اعتماد به الکاظمی

به گزارش مجله سایه، تأکید ائتلاف وابسته به جریان صدر بر تلاش برخی طرف ها برای ضربه زدن به جایگاه نخست وزیری، توصیه رئیس جمهوری عراق درباره تشکیل دولت جدید و هشدار اتحادیه میهنی کردستان به خروج از دولت محلی اقلیم کردستان از جمله خبرهای سیاسی عراق است.

عراق، توصیه صالح درباره تشکیل دولت، تأکید جریان حکمت بر رأی اعتماد به الکاظمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های عراق، برهم صالح رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه ای بر ضرورت مشورت با تمام طرف های سیاسی برای تشکیل دولت آینده تأکید کرد.

خبر دیگر اینکه ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر اعلام نمود: برخی از گروه های سیاسی تلاش می کنند تا پست نخست وزیری جایگاه خود را از دست بدهد. برخی از درخواست هایی که مطرح می شود با هدف ایجاد مانع در مقابل تشکیل دولت است.

از سوی دیگر اتحادیه میهنی کردستان عراق با تسلیم یادداشت اعتراضی به راضی بارزانی و انتقاد از او به خاطر یکجانبه گرایی در تصمیمات و مشارکت ندادن گروه های دیگر، تهدید کرد که کنندگان خود را از دولت کردستان خارج خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه محمد الخالدی کننده مجلس عراق گفت: فراکسیون بیارق الخیر به دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر منتخب، رأی نخواهد داد.

نوفل ابورغیف سخنگوی جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم تأکید کرد از نخست وزیری مصطفی الکاظمی حمایت و جهت انتخاب وزرا و تشکیل دولت جدید به وی تفویض کامل می کنیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3693

به "عراق، توصیه صالح درباره تشکیل دولت، تأکید جریان حکمت بر رأی اعتماد به الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، توصیه صالح درباره تشکیل دولت، تأکید جریان حکمت بر رأی اعتماد به الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید