ابراز نگرانی آمریکا و انگلیس در پی بالاگرفتن درگیری های خونین در لیبی

به گزارش مجله سایه، سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در لیبی از بالاگرفتن درگیری های خونین در طرابلس ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی آمریکا و انگلیس در پی بالاگرفتن درگیری های خونین در لیبی

در پی از سرگیری درگیری ها در طرابلس، مرکز لیبی، سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در این کشور از این مسأله ابراز نگرانی کردند.

سفارت آمریکا در لیبی اعلام نمود آمریکا بی نهایت از درگیری های شدید در طرابلس نگران است. سفارت انگلیس در لیبی نیز اعلام نمود: ما خواستار توقف خشونت ها در طرابلس هستیم و هرگونه کوشش برای در دست گرفتن قدرت و یا حفظ آن با زور [و خشونت]را محکوم می کنیم.

سفیر آمریکا در لیبی نیز اعلام نمود: با رئیس شورای ریاست جمهوری درباره اهمیت خودداری از درگیری ها در طرابلس و نیز ضرورت توقف تنش ها تبادل نظر کردم.

در پی تشدید بحران سیاسی میان دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه و دولت مکلف به ریاست فتحی پاشاغادر لیبی، منابع خبری از شروع درگیری ها میان نیرو های دو طرف در شهر طرابلس، مرکز این کشور اطلاع دادند. شبکه العربیه امروز (شنبه) گزارش داد نیرو های وابسته به فتحی پاشاغا، رئیس دولت مورد حمایت مجلس لیبی پس از کنترل ورودی های غرب طرابلس، به سوی مرکز این شهر در حال پیشروی هستند و همزمان نیرو های تحت کنترل عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت وحدت ملی برای مقابله با این شرایط آماده باش کامل اعلام نمودند.

شبکه الجزیره نیز عصر امروز به نقل از خبرنگار خود در ابتدا گزارش داد در پی درگیری های طرابلس، 7 نفر کشته و 31 نفر زخمی شدند که حال بیشتر آن ها وخیم گزارش شده است. این شبکه سپس در خبر تکمیلی خود، ار افزایش شمار کشته شدگان درگیری های طرابلس به 11 نفر اطلاع داد. هیئت اعزامی سازمان ملل متحد نیز از درگیری ها و بمباران کورکورانه منطقه ها مسکونی در طرابلس ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که وزارت بهداشت لیبی گفته است بیمارستان ها و مراکز بهداشتی از ساعات اولیه صبح در طرابلس هدف گرفته شده است. وزارت بهداشت لیبی اعلام نموده هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و جلوگیری از کار کارکنان اورژانس برای ارائه خدمات به غیرنظامیان، می تواند جنایت جنگی محسوب گردد.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12573

به "ابراز نگرانی آمریکا و انگلیس در پی بالاگرفتن درگیری های خونین در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی آمریکا و انگلیس در پی بالاگرفتن درگیری های خونین در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید