دارونامه، معیار پوشش بیمه ای دارو ها خواهد شد

به گزارش مجله سایه، بهرام عین الهی گفت: طب ایرانی گنجینه ای ارزشمند و میراث گذشتگان است که در دوران قبل از انقلاب اسلامی، تخریب و بسیاری از منابع آن به هندوستان برده شد؛ به طوری که امروز سازمان جهانی بهداشت، هند را مرجعی برای طب سنتی می داند و حال آن که عمده آن مربوط به ایران است.

دارونامه، معیار پوشش بیمه ای دارو ها خواهد شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری های علمی و فناوری در راستای اجرای برنامه جامع سلامت و اصالت غذای کشور که در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو برگزار گردید، گفت: در وزارت بهداشت، ساختاری برای طب ایرانی داریم که تقویت آن، از برنامه های اصلی وزارت بهداشت است. طب ایرانی، یک روش مکمل و کمکی است که می تواند در سلامت جامعه، نقش مهمی داشته باشد.

وی اضافه نمود: طب ایرانی بر مبنای گیاهان دارویی کشور پایدار است و بسیاری از عوارض دارو های شیمیایی را ندارد. خرسندیم که برای اولین بار، دارونامه طب ایرانی رونمایی شد و در آن، خواص گیاهان دارویی و آثار آن ها معین شده و سعی ما این است.

وزیر بهداشت بعلاوه از تدوین آیین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت به وسیله وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اطلاع داد و گفت: این آیین نامه به عنوان دستور کار فوری در هیات دولت آنالیز و تصویب می گردد تا تسهیلاتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته گردد و امیدواریم که مقدار مشارکت دانشمندان و اساتید در توسعه شرکت های دانش بنیان، افزایش یابد.

وی با اشاره به انتشار لیست دارو های مورد تایید کشور در دارونامه رسمی، گفت: دارو های تازه به سرعت وارد بازار می شوند بنابراین ضروری است که لیست دارویی کشور بازنگری گردد. متاسفانه 6 سال از آخرین بازنگری دارونامه رسمی کشور می گذشت که با کوشش سازمان غذا و دارو، لیست دارویی به روز و ویرایش هشتم آن رونمایی شد.

دکتر عین اللهی اضافه نمود: در دارونامه رسمی ایران، معینات، ترکیب، اثرات، مقدار مصرف و عوارض دارو ها معین شده و برای جامعه پزشکی، نیرو های حوزه سلامت و حتی بیماران، قابل استفاده است. از جامعه پزشکی تقاضا داریم که دارو های مورد تایید در لیست دارویی کشور را برای بیماران تجویز نمایند تا مردم برای تهیه دارو، دچار سرگردانی و سختی نشوند.

وی با تاکید بر ضرورت پیشنهاد دارو های تازه از سوی انجمن های علمی پزشکی به سازمان غذا و دارو، گفت: جامعه پزشکی از تجویز دارو های تازه خارج از لیست دارویی کشور که تهیه آن برای بیماران، امکان پذیر نیست، پرهیز نمایند چراکه مبنای پوشش بیمه ای از دارو، دارونامه رسمی کشور است و خارج از دارونامه، پوشش بیمه ای برای دارو ها وجود ندارد.

وزیر بهداشت منشا بسیاری از بیماری ها را غذا و تغذیه دانست و گفت: متاسفانه سموم به جای مانده در بعضی مواد غذایی، برای سلامتی آسیب زا و گا ها سرطان زا است و سازمان غذا و دارو کوشش دارد اصالت غذا را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی معین کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11928

به "دارونامه، معیار پوشش بیمه ای دارو ها خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارونامه، معیار پوشش بیمه ای دارو ها خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید