همفکری باراک اوباما و دونالد ترامپ درباره نقش مخرب اینترنت در ترویج خشونت

به گزارش مجله سایه، پس از حمله مرگبار در استان های تگزاس و اوهایو و کشته و زخمی شدن دهها نفر، بسیاری از چهره های سیاسی سرشناس به این ماجرا واکنش نشان دادند. عده ای دولت را مقصر قلمداد کردند و عده ای نیز به نقش قانونگذاران پرداختند اما دونالد ترامپ از شبکه های اجتماعی خواست تیراندازان احتمالی را شناسایی نمایند و به نظر می رسد باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده نیز با او همفکر است.

همفکری باراک اوباما و دونالد ترامپ درباره نقش مخرب اینترنت در ترویج خشونت

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اوباما از سیستم عامل های اینترنتی می خواهد تا نفوذ گروه های نفرت پراکن را کاهش دهند و فکری برای کنترل شرایط بحرانی داشته باشند.

پس از آن که بسیاری از منتقدان دولت ترامپ، وی را مقصر حوادث اخیر ارزیابی کردند، دونالد ترامپ به وزارت دادگستری دستور داد تا با آژانس های محلی ، ایالتی و فدرال همکاری کند تا برای یافتن مهاجمان بالقوه کوشش بیشتری نمایند. وی بعلاوه از شبکه های اجتماعی خواست که پیش از بروز چنین فجایعی افراد مخرب و ضد اجتماع را شناسایی نمایند.

ترامپ طی سخنرانی روز دوشنبه خود در کاخ سفید گفت که اینترنت به عنوان راهی خطرناک برای فکر های تندرو و آشفته عمل می نماید و نمی توان مخاطرات فضای مجازی را نادیده گرفت. جالب است بدانید باراک اوباما نیز با ترامپ همفکر است. او روز دوشنبه توئیت کرد که باید به نفرت پراکنی آنلاین سرانجام داده گردد. البته همه عقاید این دو نفر کاملا یکسان نیست چرا که اوباما در بخش دیگری از تویت خود گفت قوانین سختگیرانه اسلحه می تواند بعضی از کشتارهای احتمالی را متوقف کند. اوباما گفت: هم اجرای قانون و هم بسترهای اینترنتی باید استراتژی های بهتری را برای کاهش تأثیر این گروه های نفرت پراکن ارائه دهند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13728

به "همفکری باراک اوباما و دونالد ترامپ درباره نقش مخرب اینترنت در ترویج خشونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همفکری باراک اوباما و دونالد ترامپ درباره نقش مخرب اینترنت در ترویج خشونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید