عراق ، آخرین پیشنهاد دولت مرکزی به اربیل ، کُردها: بغداد محل برطرف مسائل اقلیم کردستان است

به گزارش مجله سایه، یک وزیر کابینه اقلیم کردستان عراق از ارائه آخرین پیشنهاد دولت مرکزی به حکومت محلی اربیل در راستای برطرف اختلافات طرفین و پاسخگویی به آن خبر داده است.

عراق ، آخرین پیشنهاد دولت مرکزی به اربیل ، کُردها: بغداد محل برطرف مسائل اقلیم کردستان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد شوانی وزیر اقلیم در امورات دولت مرکزی عراق که این روزها بیشتر به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات اربیل - بغداد فعالیت می نماید، با اذعان به بحران مالی اقلیم کردستان و محدودیت این منطقه در منابع درآمدی تاکید نموده است که شرایط معیشتی مردم ایجاب می نماید در کوتاهترین زمان ممکن به توافق با دولت مرکزی عراق دست یابیم.

وی بیان کرد که سیاست کابینه کنونی اقلیم کردستان عراق به ریاست خوشحال بارزانی از ابتدا تا به امروز این بوده است که بغداد محل برطرف مسائل اقلیم است.

به گفته شوانی، دیروز سه شنبه آخرین پیشنهاد دولت مرکزی عراق جهت توافق با اقلیم کردستان، وصول و پاسخ آن نیز به بغداد ارسال شده است.

این وزیر کابینه اقلیم کردستان عراق در ادامه بیان کرد که با فضای حاکم بر فرایند مذاکرات، پیش بینی می گردد که پس از تعطیلات عید سعید قربان بار دیگر هیئت مذاکره کننده کُرد به بغداد سفر کند.

وی بیان کرد که اربیل خواهان توافقی با دولت مرکزی عراق است که نخست بر اساس قانون اساسی این کشور باشد و دوم اینکه به ویژگی ها، اختیارات و حفظ تشکیلات اقلیم توجه داشته باشد.

این در حالیست که پیشتر ریبوار کریم محمود از اعضای کُرد مجلس عراق با اشاره به رد چندین پیشنهاد دولت مرکزی عراق از سوی اقلیم کردستان، گفته بود که اربیل اصولا تمایلی به توافق با بغداد نداشته و تنها به دنبال دریافت مبالغ بی حساب از دولت مرکزی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4739

به "عراق ، آخرین پیشنهاد دولت مرکزی به اربیل ، کُردها: بغداد محل برطرف مسائل اقلیم کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق ، آخرین پیشنهاد دولت مرکزی به اربیل ، کُردها: بغداد محل برطرف مسائل اقلیم کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید