عراقچی به اتریش رفت

به گزارش مجله سایه، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام پس از ترک کویت، راهی اتریش شد.

عراقچی به اتریش رفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که امروز (پنجشنبه) در کویت با خالد جارالله معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و مصاحبه کرد، پس از ترک کویت راهی اتریش شد تا فردا (آدینه) در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین شرکت کند.

عراقچی که به منظور تشریح ابتکار صلح هرمز به کویت سفر نموده بود، با تشریح اصول و اهداف پویش صلح هرمز (امید) که از سوی رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد، گفت: این ابتکار چارچوب مناسبی را برای کشور های منطقه در جهت تحکیم صلح و ثبات و ارتقای همکاری های دوجانبه و چندجانبه به وجود می آورد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان راه چاره سیاسی و مذاکره بین جریانات مختلف یمنی را تنها راه پایان جنگ در یمن برشمرد و از مذاکرات موجود بین دولت نجات ملی یمن و سایر طرف ها استقبال کرد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است فردا (آدینه) در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار گردد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در این باره به فارس گفت که عراقچی فردا (آدینه) در وین با رافائل گروسی مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار خواهد نمود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در این هفته به چین و ژاپن نیز سفر نموده بود.

او در چین با همتای چینی خود درباره آخرین تحولات برجام به رایزنی پرداخت و در ژاپن نیز به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور ضمن دیدار با وزیر خارجه ژاپن با آبه شینزو نخست وزیر این کشور دیدار و پیغام کتبی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را تقدیم وی کرد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1998

به "عراقچی به اتریش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی به اتریش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید