عبدالمهدی حمله آمریکا به الحشد الشعبی را تجاوزی خطرناک خواند

به گزارش مجله سایه، رئیس دولت پیشبرد امور عراق، حمله دیروز ایالات متحده آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را تجاوزی مجرمانه، غیر قابل قبول و خطرناک خواند.

عبدالمهدی حمله آمریکا به الحشد الشعبی را تجاوزی خطرناک خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی و رئیس دولت پیشبرد امور عراق در دومین واکنش خود به حمله هوایی آمریکا علیه مواضع الحشد الشعبی در غرب عراق، آن را تجاوزی مجرمانه و خطرناک خواند و گفت که این حمله تبعات خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش السومریه نیوز، عبدالمهدی روز دوشنبه در جلسه هیأت دولت عراق گفت: حمله آمریکا به نیروهای مسلح عراق، تجاوزی مجرمانه و غیرقابل قبول است و تبعات خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

رئیس دولت پیشبرد امور عراق، شهادت تعدادی از رزمندگان و زخمی شدن چند نفر دیگر در حمله دو جنگنده آمریکایی به تیپ های 45 و 46 الحشد الشعبی که برای مقابله با نفوذ تروریست های داعش در مرزهای عراق و سوریه مستقر هستند را به مردم عراق تسلیت گفت.

نخست وزیر مستعفی عراق تأکید کرد که حمله آمریکا (به مواضع الحشد الشعبی) مغایر با اهدافی است که ائتلاف بین المللی ضد داعش تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: این حمله آمریکا موجب خواهد شد تا عراق در روابط سیاسی، امنیتی و قانونی خود با ائتلاف آمریکایی بازنگری کند..

عادل عبدالمهدی توضیح داد: حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است و عواقب خطرناکی خواهد داشت.

جنگنده های ارتش آمریکا، یکشنبه شب، چند مقر گردان های حزب الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست کم 28 نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند(جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2361

به "عبدالمهدی حمله آمریکا به الحشد الشعبی را تجاوزی خطرناک خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمهدی حمله آمریکا به الحشد الشعبی را تجاوزی خطرناک خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید