واکنش مقام ایرانی به ادعای نهایی شدن متن توافق در وین

به گزارش مجله سایه، یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) 17 مرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: با توجه به ادامه بحث ها درباره چند موضوع مهم به جای مانده، هنوز در مرحله ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.

واکنش مقام ایرانی به ادعای نهایی شدن متن توافق در وین

این مقام وزارت امور خارجه افزود: هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نظرات سازنده خود را با هدف پیشبرد مذاکرات به طرف مقابل ارائه نموده و نتیجه گفت وگوها به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم بستگی دارد.

وی افزود: همچنان معتقدیم در صورتی که تصمیمات مناسب طرف مقابل اتخاذ گردد، می توان به سرعت مذاکرات را جمع بندی کرد، اما هنوز در این مرحله قرار نداریم.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که ایران و آمریکا به متن توافق هسته ای نزدیک هستند اما موانع همچنان باقی است و تهران می گوید تنها پس از سرانجام تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای خود، توافق نهایی را امضا خواهد نمود.

انریکه مورا،هماهنگ کننده این مذاکرات گفت که متن توافق ممکن است در ساعات آینده بسته گردد. با این حال، ایران هنوز باید تصمیم بگیرد که آیا تقاضای خود مبنی بر احیای توافق هسته ای تنها در صورتی که تحقیقات چند ساله آژانس اتمی در خصوص برنامه هسته ای اش بسته گردد را کنار می گذارد یا خیر؟

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12335

به "واکنش مقام ایرانی به ادعای نهایی شدن متن توافق در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقام ایرانی به ادعای نهایی شدن متن توافق در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید