عبدالملکی: تعاون وهمکاری نمایندگان کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار، بی نظیر است

به گزارش مجله سایه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نشست های شورای عالی کار در دولت تازه کوشش داریم که اصل سه جانبه گرایی را به صورت کامل رعایت کنیم.

عبدالملکی: تعاون وهمکاری نمایندگان کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار، بی نظیر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حجت الله عبدالملکی در نشست شورای عالی کار تاکید نمود: بی انضباطی های سیستم پولی و بانکی کشور، باید رفع گردد.

وی اضافه نمود: ما به عنوان نماینده کارگران و کارفرمایان در هیئت دولت و ستاد مالی روی این مسئله تاکید جدی داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: در مجامع مختلف، از مسائل رفاهی مردم دفاع می کنیم و در صورت لزوم، سیاست گذاری و اصلاحات مورد احتیاج را انجام می دهیم.

عبدالملکی توضیح داد: سیاست ها باید تغییر کند و ما این کار را ادامه خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، خود را موظف می دانم همه اقدامات را اطلاع رسانی کنم از رسانه ها خواست؛ گزارش اقدامات را به جامعه کار و فراوری، کارگران و فراوری نمایندگان منعکس نمایند.

عبدالملکی توضیح داد: وقتی قیمت نهاده ها، افزایش پیدا می نماید، فراوری نماینده تحت فشار قرار می گیرد و مجبور است که برای جلوگیری از ضرر، قیمت کالا را افزایش دهد، در نتیجه، تورم شکل می گیرد و مسائل معیشتی برای توده مردم و کارگران ایجاد می گردد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی پیش رو است، گفت: در موضوع تنظیم بازار، جلساتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور سایر اعضای دولت برگزار می گردد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در حوزه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور، اقدامات خوبی انجام داده شده است، گفت: با وجود محدودیت منابع بودجه، دولت در دو ماه گذشته، خلق نقدینگی نداشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، دو سیاست اساسی در حوزه کار و فراوری را دنبال می نماید، گفت:سیاست اول افزایش سودآوری فراوری و مقابله با سودآوری فعالیت های غیر فراوریی و غیر مولد است.

عبدالملکی ادامه داد: سود در بخش مولد مالی کشور باید افزایش و در بخش غیر مولد، کاهش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست های مالیاتی، متناسب با این شرایط در حال پیگیری و تنظیم است، گفت: در این راستا، بار مالیاتی فراوری نماینده کمتر و بار مالیاتی افراد غیر فراورینماینده بیشتر می گردد، در نهایت، سرمایه ها به سمت فراوری سرازیر و همه مردم، سرمایه گذار و فراوری نماینده منتفع خواهند شد.

عبدالملکی اضافه نمود: باید کوشش کنیم فراوری سودآور باشد، در نتیجه، فرصت های تازه شغلی برای کارگران ایجاد می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه به حقوق کارگران را سیاست دوم دولت سیزدهم خواند و گفت: حق و حقوق کارگران باید، به طور کامل استیفا گردد.

وی اعلام کرد: فلسفه تشکیل جلسات شورای عالی کار این است که فراوری نماینده باید سود کند و در عین حال حق و حقوق نیروی کار و کارگر نیز باید پرداخت گردد.

عبدالملکی توضیح داد: همانطور که در ادبیات و اقتصاد اسلامی نیز آمده و مطالعات تجربی نیز نشان می دهد هر زمان، کارفرما و سرمایه گذار به حقوق و رفاه کارگر و نیروی کار خود توجه نموده است، بازدهی افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: در جلساتی مانند شورای عالی کار که سه جانبه است و دولت، کارگران و کارفرمایان نیز در آن حضور دارند، باید توازن و تعادل برقرار گردد.

عبدالملکی، مطالبات جامعه کارگری را سه مطالبه اصلی رفاه، پایداری اشتغال وتقویت تشکل ها دانست و تاکید نمود: هم کارگران و هم کارفرمایان باید مقدورات و شرایط یکدیگر را لحاظ به خواسته های یکدیگر توجه نمایند.

وی با بیان اینکه، همیشه کارگران پشتیبان و حامی کارفرمایان هستند، توضیح داد: نمایندگان کارگران بر این نکته اصرار دارند که نباید به کارفرمایان فشار وارد گردد و متقابلاً کارفرمایان و نمایندگان کارفرمایی نیز معتقدند که باید برای رفاه کارگران کوشش نمایند تا چرخ فراوری، متوقف نگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9833

به "عبدالملکی: تعاون وهمکاری نمایندگان کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار، بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: تعاون وهمکاری نمایندگان کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار، بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید