طرز تهیه ژله رولی همان ژله به شکل گل!(آموزش تصویری)

به گزارش مجله سایه، ژله توی طرح ها و مدل های مختلفی آماده می شه که اکثرا قالب های آماده ای دارن، شاید وقتی شکل ژله گلی رو برای اولین بار دیدید، فکر کنید چقد سخته که بافت ژله به این لغزندگی رو بتونی اینجوری حالت بدی و رول کنید! یا علت دو رنگ شدن این ژله ها چیه؟ آخه سخته توی قالب جوری درستش کنید که فقط لبه های نازک گل ها روشن تر بشن. این دستور می تونه مثل کیک پودینگ ژله ای توی مهمونی ها و شادی ها حتی جشن تولدها، فضای مهمونی رو براتون خوش رنگ و مجذوب کننده کنه.

طرز تهیه ژله رولی همان ژله به شکل گل!(آموزش تصویری)

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی رولی(گل رز):

  • ژله با طعم دلخواه یک بسته
  • آب جوش سه چهارم لیوان
  • بستنی وانیلی یک لیوان
  • سینی با ابعاد 20 در 30
  • نایلون
  • روغن به میزان لازم جهت چرب کردن سینی

طرز تهیه ژله رولی گل رز:

1- ته سینی رو با بُرس چرب می کنیم. دقت کنید همه سطح سینی چرب بشه. حالا کیسه فریز رو باز می کنیم و روی سطح کارمون پهن می کنیم و با برس کامل چربش می کنیم.

2- یک بسته پودر ژله رو به لیوان انتقال می دیم.

3- آب جوش رو توی یک لیوان روی ژله هامون می ریزیم و به خوبی به هم می زنیم .هم زدن رو تا جایی ادامه می دیم که دونه های ژله کاملا توی آب جوش حل بشن و مایع شفافی به ما بده.

دقت کنید اصلا نباید دونه های ژله توی مایع دیده بشه، اگر این موضوع رو در نظر نگیرید بعدا بافت ژلتون یکپارچگی شو از دست میده و ممکنه وا بره. پس تا حل شدن کامل مواد خوب به هم بزنید.

4- بستنی رو که از قبل بیرون از فریزر گذاشتیم و نیم بند شده (دقت کنید بستنی به صورت مایع در نیاد)، رو به مخلوط آب و پودر ژله مون اضافه می کنیم. در حدی که مخلوط شه به هم می زنیم

توی این مرحله قطعا بستنی آب میشه ولی اولش باید نیم بند باشه این موضوع را حتما رعایت کنید.

به همین سادگی که مشاهده کردید مواد اصلی ژله ما آماده شد. حالا فقط به مدت چهل و پنج دقیقه باید بره توی یخچال تا خوب ببنده.

استفاده از بستنی به این علت که توی لایه میانی ژله قرار می گیره و وقتی اونو برش می زنید رنگش نسبت به لایه خارجی روشنه. این همون عاملیه که باعث میشه لبه گل هاتون روشن تر به نظر بیاد و کارتون زیباتر بشه.

برش ژله رولی گل رز:

بعد از سپری شدن زمان اعلام شده، سینی را بیرون آورده و با فاصله یک و نیم سانت تا دوسانت به صورت دالبُر با چاقو تیز تا پایین برش می زنیم (یک ردیف دالبر و یک ردیف خط صاف). اگر تصویر رو نمی تونید باز کنید، منظورمون اینه که یک پهنای چهار سانتی رو در نظر بگیرید، سمت چپ و راست باید دالبری بشه و وسطشونو به صورت خط صاف ببرید. دالبرها شکل لبه گل رو بهمون می ده و خط صاف تَه گلمونه.

به آرومی از یک طرف گل هامونو رول می کنیم و توی یک ظرف دیگه میچنیم و این کارو تا اخر ادامه می دیم.

بعد از رول کردن گل ها به مدت یک ساعت توی یخچال می ذاریم تا حسابی خودشون رو محکم بگیرن.

آره تموم شد، همین قدر راحت، همین قدر شیک و مجلسی. از این نوع ژله رولی می تونید برای تزیین دسرهای مختلف، تزیین روی کیک، تزیین ژله های تک نفره و حتی کنار بشقاب های غذاهاتون بهره ببرید. در کنارشم میتونین از شکل زیبا و دستور ساده ژله سورپرایز قلبی و ژله ویترینی هم بهره ببرید. آرزو می کنم روزهاتون و لحظه هاتون همواره گلگلی و رنگی رنگی باشن.

خواص ژله:

  • پوست سالم و جوان و صورت پر: همونطور که می دونید کلاژن ماده اصلی برای سلامت و جوانی پوسته و ژله این ماده غذایی ارزون، منبع غنی از کولاژنه. تازه اگر بخواهید فقط صورتتون چاق بشه، حتما ژله رو به صورت روزانه توی برنامه غذاییتون بذارید. واقعا معجزه می کنه. جالبه بدونید ژلاتین هم پروتئین بالایی داره و هم کالری پایین، این یعنی در کاهش وزن هم بسیار موثره. بنابراین خوردن ژله ضمن شفاف کردن پوست و تپل کردن صورت شما، می تونه وزنتونم کم کنه (خیلی از افراد وقتی درگیر کاهش وزن هستند اصطلاحا صورتشون می تَکه. نسخه ما برای این دسته از دوستان استفاده از ژله هست)
  • پروتئین: شاید باور نکنید ولی نیم فنجان ژله تقریبا دو گرم پروتئین برای بدن شما داره. پوشش داخلی دستگاه گوارش ما، از جنس ماده ای مخاطی شکل هست. اگر این ماده به هر علتی مثل خوردن نوشیدنی های داغ یا ترکیبات اسیدی قوی آسیب ببینه سرآغاز بیماری های خطرناکی خواهد بود. ژله ماده ای هست که می تونه این پوشش رو تقویت کنه و به دستگاه گوارش یاری شایانی کنه
  • جلوگیری از پوکی استخوان: ژلاتین خودش از مشتقات استخوانه . خوردن ژله به کاهش درد مفاصل و تقویت توده های استخونی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان خیلی مفیده. پس برای بچه ها به جای انواع آب نبات ها و شیرینی های مضر می تونید ژله بدید.
  • خواب راحت: یکی از مواد موثر در بهبود کیفیت خواب گیلیسرینه، چند قاشق چای خوری ژله بیش از سه گرم گیلیسین داره و می تونه کیفیت خواب شما رو تا حد زیادی بهبود بده.

در نهایت امیدواریم که این دستور زیبا از تهیه ژله، توفقیق اجباری برای شما باشه تا بیشتر برای خودتون و اعضای خونوادتون از این دسر خوشمزه و مفید تهیه کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9840

به "طرز تهیه ژله رولی همان ژله به شکل گل!(آموزش تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله رولی همان ژله به شکل گل!(آموزش تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید