طرز تهیه دیپ پنیر و گردو در منزل؛ یک چاشنی پنج ستاره

به گزارش مجله سایه، بسیاری از بچه ها و نوجوانان برای عصرانه در پی خوراکی های نو و هیجان انگیز می گردند. تهیه دیپ به عنوان وعده صبحانه یا عصرانه همان چیزی است که بچه ها به عنوان یک خوراکی خوشمزه دنبال آن هستند. اگر هنوز با انواع دیپ آشنا نیستید، ما در این مطلب یکی از آن ها را معرفی می کنیم که استفاده از پنیر در آن مطابق با سلیقه غذایی بچه هاست. امروز با طرز تهیه دیپ پنیر و گردو با ما همراه باشید.

طرز تهیه دیپ پنیر و گردو در منزل؛ یک چاشنی پنج ستاره

مواد لازم برای تهیه دیپ پنیر و گردو

  • گردو خرد شده 50 گرم
  • پنیر پنج ستاره آمل گردویی خرید آنلاین 100 گرم
  • پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک خرید آنلاین 100 گرم
  • عسل سه قاشق غذاخوری
  • دارچین یک سوم چای خوری
  • نمک یک هشتم قاشق چای خوری

طرز تهیه دیپ پنیر و گردو

مرحله اول

برای تهیه دیپ پنیر و گردو کافی است تا گردو ها را بشکنید و مغزهای جداشده را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید. تابه ای بردارید و روی حرارت قرار دهید. گردوها را داخل آن بریزید تا تفت بخورند. مرتب گردوها را هم بزنید تا حدود چهار الی شش دقیقه بعد با حرارت شعله کمی تغییر رنگ دهند. حواس تان باشد گردوها را نسوزانید. بعد از آن که گردوها را تفت دادید، آن ها را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه در دمای محیط خنک شوند. در همین حین به سراغ ادامه مراحل بروید.

مرحله دوم

نوبت به قسمت اصلی طرز تهیه دیپ پنیر و گردو می رسد. برای تهیه دیپ پنیر و گردو از دو پنیر پنج ستاره آمل استفاده کردیم تا با ترکیب طعم های مختلف، میان وعده شما خوشمزه تر شود. پنیر پنج ستاره آمل گردویی را به دلیل این انتخاب کردیم که این پنیر، طعم گردو را در دیپ شما چند برابر می کند. می توانید از گردوی کم تری استفاده کرده و به جای آن، از پنیر گردویی بیشتر استفاده کنید. پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک را به این دلیل انتخاب کردیم که در ترکیباتش از چندین نوع پنیر استفاده شده است. بنابراین با استفاده از یک پنیر، طعم های مختلفی را به دیپ پنیر و گردو اضافه می کنیم. ابتدا، پنیرها را در غذاساز بریزید. سپس، گردوها را به غذاساز اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه دستگاه روشن بماند تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه دیپ پنیر و گردو ، سه قاشق غذاخوری عسل، دارچین و نمک را به غذاساز اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم ترکیب و یک دست شوند. عطر دارچین را در هوا حس می کنید؟ طعم و عطر دیپ پنیر و گردو بسیار دل نشین و منحصر به فرد است. در این مرحله می توانید زنجبیل هم اضافه کنید. خواص زنجبیل بسیار زیاد است، ضمن این که طعم تند آن می تواند این دیپ را خوشمزه تر کند. از قلم نیاندازید که مقدار نمک خیلی زیاد نشود. کمی از مخلوط آماده شده را بچشید تا طعم ها همان طور که می خواهید باشند. اگر شیرنی دیپ شما بیش از مقدار بود، کمی پنیر اضافه کنید.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی طرز تهیه دیپ پنیر و گردو ، با استفاده از یک کاردک مواد مخلوط شده را از غذاساز دربیاورید و به یک ظرف در دار منتقل کنید. در ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید. پس از یک ساعت دیپ پنیر و گردو شما آماده است. نوش جان!

نکاتی در مورد طرز تهیه دیپ پنیر و گردو

  • برای تفت دادن گردوها از روغن یا کره استفاده نکنید. خود گردو چرب است و نیازی به روغن ندارید.
  • این دیپ تا دو هفته در یک ظرف در بسته درون یخچال قابل نگهداری است.
  • این دیپ را می توانید همراه با انواع بیسکوییت خصوصاً بیسکوییت دارچینی، کراکر، نان تست، انواع نان خانگی و دیگر خوراکی ها برای عصرانه یا صبحانه نوش جان کنید و از این چاشنی خوشمزه لذت ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12670

به "طرز تهیه دیپ پنیر و گردو در منزل؛ یک چاشنی پنج ستاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دیپ پنیر و گردو در منزل؛ یک چاشنی پنج ستاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید