طبع گوشت بلدرچین، مصلحات و خواص آن از نظر طب سنتی

به گزارش مجله سایه، بلدرچین پرنده ای کوچک است که بیشتر در اروپا، آفریقای شمالی، جنوب ایالات متحده و بخش هایی از آسیا یافت می گردد. در ایران نیز در چند دهه اخیر پرورش بلدرچین رواج پیدا نموده است. گوشت بلدرچین و تخم آن سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین طبع گوشت بلدرچین به گونه ای است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می گردد.

طبع گوشت بلدرچین، مصلحات و خواص آن از نظر طب سنتی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این مقاله ابتدا طبع بلدرچین از نظر طب سنتی و سپس خواص دارویی و کاربردی این گوشت لذیذ را آنالیز می کنیم.

طبع گوشت بلدرچین سرد است یا گرم؟

طبع بلدرچین از نظر طب سنتی گرم و خشک است و انواع مصلحات آن سماق، گشنیز، مرزه، پختن آن با روغن بادام یا کنجد و سکنجبین است.

مزاجانواع مصلحات
گرم و خشکسماق، گشنیز، مرزه، پختن آن با روغن بادام یا کنجد و سکنجبین

خواص گوشت و تخم بلدرچین

خواص عالی بلدرچین، باعث شده تا اخیرا انواع غذا با بلدرچین در رژیم غذایی افراد قرار گیرد. در ادامه به مهم ترین این خواص اشاره خواهیم کرد.

1. بهبود اختلالات بینایی

بلدرچین سرشار از ویتامین A است. به همین دلیل به سلامت چشم کمک نموده و از بروز بیماری های مربوط به اختلالات بینایی پیشگیری می نماید. همچنین وجود آنتی اکسیدان ها در بلدرچین از پیشرفت بیماری آب مروارید جلوگیری می نماید.

2. هفته ای یک مرتبه مصرف گوشت بلدرچین و تجدید قوا!

وجود انواع مواد معدنی و ریزمغذی های موجود در این گوشت خوشمزه قوای جسمی را تقویت نموده و انرژی فرد را افزایش می دهد. همچنین باعث می گردد فرد خلق و خوی بهتری داشته باشد. استفاده از تخم بلدرچین در وعده صبحانه به دلیل پروتئین بالا و مواد مغذی پرخاصیت برای افرادی که غالبا برای افزایش سطح انرژی خود وابسته به کافئین هستند، یک جایگزین عالی محسوب می گردد.

3. افزایش سلامتی و شادابی پوست

بلدرچین منبعی سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه است که باعث تحریک پوست و افزایش فراوری کلاژن می گردد. کلاژن ماده ای است که به پوست خاصیت الاستیک یا کشسانی می دهد؛ در نتیجه کلاژن سازی و تاثیر آن در جوانسازی را با مصرف این گوشت خواهید دید.

4. چربی سوزی بیشتر با مصرف منظم گوشت بلدرچین

به دلیل وجود ویتامین های گروه ب در بلدرچین، فعالیت متابولیکی در بدن افزایش می یابد. این گوشت علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به همین دلیل یک تغذیه عالی برای افراد دارای رژیم لاغری است.

5. از ویتامین ب آن تا افزایش سلامت مو!

مو برای تقویت و رشد مناسب به ویتامین های گروه ب و انواع پروتئین ها احتیاج دارد. بنابراین بلدرچین می تواند یک منبع عالی و طبیعی برای رشد و تقویت فولیکول های مو باشد. با خوردن این گوشت لذیذ ریشه مو تغذیه شده و ساقه مو مقاوم تر می گردد.

6. کمک به برطرف کم خونی زنان

مطالعات اجرا شده نشان داده است، زنانی که بیشتر از گوشت و تخم مرغ بلدرچین استفاده می نمایند، کمتر در معرض کم خونی قرار می گیرند. بلدرچین بخاطر آهن زیادی که دارد، می تواند در تشکیل سلول های قرمز خون کمک نموده و از ابتلا به کم خونی جلوگیری کند. همچینین وجود اسیدهای آمینه در این خوراک خوشمزه سطح هموگلوبین را در گلبول های قرمز افزایش می دهد.

7. تنظیم سطح کلسترول خون

وجود اسیدهای چرب مفید در بلدرچین، سطح کلسترول بدن را تنظیم می نماید. افزایش کلسترول بد خون عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی است. بنابراین استفاده از بلدرچین از افزایش کلسترول بد و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می نماید.

8. پیشگیری از ابتلا به دیابت

مطالعات اجرا شده نشان می دهد گوشت و تخم بلدرچین حاوی اسیدآمینه لوسین است، که سطح قند خون را تنظیم نموده و تعادل انسولین خون را حفظ می نماید. در نتیجه وجود این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه یکی از درمان های سنتی دیابت است.

9. بلدرچین یک ماده ضد افسردگی!

بلدرچین علاوه بر انواع پروتئین ها و مواد معدنی حاوی انواع ویتامین ها و کربوهیدرات های مفید برای بدن است. بر اساس مطالعه ای که در سال 2010 اجرا شده، وجود این مواد در گوشت بلدرچین دارای خواص ضد افسردگی هستند. مصرف این گوشت به خصوص برای خانم هایی که از سندرم یائسگی رنج می برند توصیه می گردد.

10. دندان های سالم با مصرف تخم بلدرچین

به دلیل وجود ماده معدنی روی در بلدرچین و تخم بلدرچین، بخصوص قسمت زرده آن، دندان ها تقویت می شوند. بنابراین خوردن گوشت بلدرچین و تخم آن دندان های شما را مقاوم تر می نماید.

11. از بین رفتن سریع سنگ مثانه

بلدرچین باعث بهبود عملکرد کلیه، کبد و کیسه صفرا می گردد. همچنین رشد سنگ مثانه را مهار نموده و به تجزیه آن کمک می نماید.

12. استفاده از گوشت بلدرچین به جای انار!

براساس مطالعات و تحقیقات اجرا شده ثابت شده است، گوشت و تخم بلدرچین بدن را در از بین بردن بعضی از فلزات سنگین و سموم مانند جیوه کمک می دهد. درنتیجه خون را از انواع آلودگی ها پاک می نماید. انار نیز یک تصفیه نماینده قوی خون است؛ اما در همه فصل ها در دسترس نیست. گوشت بلدرچین یک جایگزین عالی برای تصفیه خون محسوب می گردد.

13. تقویت عملکرد جنسی مردان

بلدرچین حاوی بعضی هورمون های جنسی است. بنابراین مصرف آن عملکرد اندام های جنسی مانند غده پروستات در مردان را تقویت می نماید.

14. فرزندان باهوش تر!

به دلیل وجود پروتئین و اسیدهای آمینه، بلدرچین یک منبع فوق العاده برای تقویت عملکرد مغز و تغذیه سیستم عصبی در مغز است. پروتئین ها از سلول های مغزی در برابر آسیب محافظت می نمایند و در صورت شکسته شدن سلول ها، آن ها را ترمیم می نمایند. به همین خاطر به مادران باردار توصیه می گردد این خوراک لذیذ را در رژیم غذایی خود قرار داده تا فرزندان باهوش تری به جهان بیاورند!

15. کاهش فشار خون

یکی از مواد معدنی که در بلدرچین و تخم آن وجود دارد، پتاسیم است. پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می نماید. این ماده معدنی فشار بر روی شریان ها و رگ های خونی را تسکین می دهد. میزان پتاسیم در بلدرچین نسبت به مرغ معمولی بیشتر است.

سخن آخر

ارزش غذایی گوشت و تخم بلدرچین سه تا چهار برابر بیشتر از مرغ است. همه افراد در هر سن و موقعیتی که باشند می توانند از بلدرچین استفاده نمایند و مصرف آن منعی ندارد. توصیه می گردد با توجه به ارزش غذایی و خواص دارویی گوشت و تخم بلدرچین، مصرف آن را در رژیم غذایی روزانه خود افزایش دهید. در پایین همین صفحه برای ما بنویسید شما از گوشت و تخم بلدرچین چه استفاده هایی می کنید؟ منتظر خواندن نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که در خبرنگاران، با طبع گوشت آهو، خواص و مصلحات آن نیز از نظر طب سنتی آشنا شوید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8335

به "طبع گوشت بلدرچین، مصلحات و خواص آن از نظر طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبع گوشت بلدرچین، مصلحات و خواص آن از نظر طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید