روند رشد صادرات فرش استان زنجان از سال گذشته شروع شده است

به گزارش مجله سایه، محسن جعفری در مصاحبه با خبرنگاران از افزایش 9.5 درصدی صادرات فرش استان زنجان طی 12 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 اطلاع داد و اضافه کرد: صادرات فرش استان زنجان طی این بازه زمانی 11 میلیون و 885 هزار دلار بوده که معادل 330 میلیارد ریال است.

روند رشد صادرات فرش استان زنجان از سال گذشته شروع شده است

وی اظهار کرد: خوشبختانه طی سال 95 صادرات فرش استان زنجان افزایش یک میلیون و 47 هزار دلاری داشته است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید نمود: فرش استان زنجان به کشورهای خلیج فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا و آمریکا صادر می گردد.

جعفری تاکید نمود: صادرات فرش استان زنجان در اسفند ماه سال گذشته یک میلیون و 200 هزار دلار بوده و ارزش ریالی این صادرات 32 میلیارد ریال است.

وی گفت: طی سال 96 برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه خوبی خواهد داشت و از سال گذشته خنده به تارو پود فرش استان زنجان نشسته است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان اضافه نمود: خوشبختانه طی دولت تدبیر و امید صادرات فرش زنجان رو به رشد است و حمایت لازم را از فرش بافان دارد.

وی اضافه نمود: به واسطه برجام تحریم ها از بین رفته و فرش ایران که به مدت 10 سال در تحریم بود و فرش به آمریکا صادر نمی شد ولی امروز از ایران فرش به کشور آمریکا صادر می گردد.

جعفری اضافه نمود: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند است و طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش ها می گردد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تاکید نمود: با رفع شدن مسائل ناشی از برجام وفراهم شدن نقل و انتقال و آزاد کردن فروش فرش توسط آمریکا باعث توسعه صادرات فرش شده است.

جعفری از شناسنامه دار شدن 21 هزار دارقالی در استان زنجان اطلاع داد و گفت: در استان زنجان 10 هزار و 800 قالی باف بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1041

به "روند رشد صادرات فرش استان زنجان از سال گذشته شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند رشد صادرات فرش استان زنجان از سال گذشته شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید